در حال بارگذاری ...
  • بهره‌برداری از ۱۳۷ کیلومتر باند دوم راه‌های استان خراسان جنوبی در سال گذشته

    در پروژه محور بیرجند - قاین از سال ۸۷ که عملیات دوباندسازی این محور آغاز شد تا سال ۹۸ در این بازه ۱۰ ساله ۴۸ کیلومتر از این محور باند دوم انجام شد و فقط در سال ۹۹ حدود ۲۰ کیلومتر دوبانده شده و زیر بار ترافیک است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : حدود ۱۳۷ کیلومتر باند دوم راه‌های استان در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید و اکنون ۷۵۱ کیلومتر از راه‌های دوبانده خراسان جنوبی زیر بار ترافیک است .

    وحید داعی طی دیدار نوروزی با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار کرد : تا سال ۹۸ باندهای دوم استان خراسان جنوبی ۶۱۴ کیلومتر بود و فقط در سال گذشته حدود ۱۳۷ کیلومتر باند دوم از ۵۶۰ کیلومتر پروژه در دست اجرا زیر بار ترافیک رفت و جهشی در حوزه باندهای دوم استان در سال ۹۹ روی داد . دهه فجر سال گذشته در کل کشور ۴۵۰ کیلومتر باند دوم و بزرگراه افتتاح شد که ۲۰ درصد از این مقدار حدود ۹۰ کیلومتر در استان خراسان جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و دستاورد کم‌نظیری برای این استان است .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : در پروژه محور بیرجند - قاین از سال ۸۷ که عملیات دوباندسازی این محور آغاز شد تا سال ۹۸ در این بازه ۱۰ ساله ۴۸ کیلومتر از این محور باند دوم انجام شد و فقط در سال ۹۹ حدود ۲۰ کیلومتر دوبانده شده و زیر بار ترافیک است .

    وی افزود : در حوزه راه‌آهن نیز با پیگیری‌های صورت گرفته ، مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی درخصوص این پروژه اخذ شده و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ تسهیلات این صندوق را در این پروژه اجرایی کنیم.

    وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید ، پشتیبانی‌ها ، مانع‌زدایی‌ها افزود : امیدواریم بتوانیم در مجموعه راه و شهرسازی بیش از گذشته در خدمت مردم استان باشیم .




    مطالب مرتبط

    راه آهن جزو معدود پروژه‌های کشور است که مشکل اعتباری در این قضیه نداریم . در مراکز تمام شهرستان‌های بیرجند ، نهبندان ، سربیشه و قاین که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، احداث ایستگاه مسافربری پیش‌بینی شده و حدود ۳۸ ایستگاه خدماتی در طول خط داریم که همزمان ساخته خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران