در حال بارگذاری ...
  • رتبه ۲۸ ایران از نظر میزان درآمدهای خدمات ناوبری هوایی دنیا

    سال ۲۰۲۰ درآمدهای خدمات ناوبری هوایی دنیا به میزان ۱۳ میلیارد دلار کاهش یافت و مسافران فرودگاه ها نیز ۶۴.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کم شدند . به دلیل کاهش تعداد مسافر هوایی در سال ۲۰۲۰ ، فرودگاه های خاورمیانه نیز در مجموع حدود ۱۱ میلیارد دلار از درآمدهای مسافران داخلی و بین المللی را از دست دادند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ایران حدود ۵۲ درصد از درآمد پروازهای عبوری و خدمات ناوبری هوایی را در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ از دست داده ، رتبه ایران در جهان را از نظر میزان درآمدهای خدمات ناوبری هوایی ، ۲۸ اعلام کرد .

    سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر عنوان کرد : به دلیل بحران کرونا مسافران هوایی دنیا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۰ درصد کاهش یافتند که بزرگترین رکود و کاهش در تاریخ هوانوردی جهان محسوب می شود . در خاورمیانه تعداد مسافران هوایی ۱۳۲ میلیون نفر و درآمد حاصل از مسافران بین المللی نیز ۲۲ میلیارد دلار کاهش یافت .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه میزان ضرر و زیان در اکثر حوزه های هوانوردی دنیا فراتر از پیش بینی های قبلی بوده و شاهد کاهش درآمدهای فرودگاهی جهان به میزان ۱۱۲ میلیارد دلار بوده ایم ، افزود : سال ۲۰۲۰ درآمدهای خدمات ناوبری هوایی دنیا به میزان ۱۳ میلیارد دلار کاهش یافت و مسافران فرودگاه ها نیز ۶۴.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کم شدند . به دلیل کاهش تعداد مسافر هوایی در سال ۲۰۲۰ ، فرودگاه های خاورمیانه نیز در مجموع حدود ۱۱ میلیارد دلار از درآمدهای مسافران داخلی و بین المللی را از دست دادند .

    مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت : ایران در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۲ درصد (نزدیک ۷۶ میلیون دلار) از درآمد پروازهای عبوری و خدمات هوایی را به نسبت سال ۲۰۱۹ از دست داده و رتبه ۲۸  را از نظر میزان درآمدهای خدمات ناوبری هوایی در دنیا کسب کرده است .

    امیرمکری افزود : ایران طی سال ۲۰۲۰ در حوزه مسافران هوایی شاهد کاهش ۵۱.۷ درصدی (بیش از ۲۵ میلیون نفر) بوده و تعداد نشست و برخاست هواپیما نیز ۶۷ درصد کاهش یافته است . طی سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی حاکم به شرکت های هواپیمایی بین المللی و داخلی ناشی از کرونا روند وصول درآمدهای شرکت هم با کاهش چشمگیری مواجه شده ولی امیدواریم با تحقق پیش بینی های به عمل آمده از طریق مدل های بازآفرینی فعالیت های هوانوردی دنیا هرچه سریع تر به شرایط قبل از کرونا بازگردیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در روز شنبه هفتم بهمن ماه با صدور اطلاعیه‌های پروازی نسبت به وضعیت پروازها در برخی از ...

    |

    نظرات کاربران