در حال بارگذاری ...
  • تخلیه ۱۴ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) از ابتدای سال جاری تا نیمه اسفندماه

    بیش از یک میلیون و ۳۶۷ هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندر امام خمینی (ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، از ابتدای سال جاری تا نیمه اسفندماه با ورود ۲۴۱ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به بندر امام خمینی (ره) نزدیک به ۱۴ میلیون تن کالای اساسی تخلیه شده است .

    عادل دریس ؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان داشت : روند پهلوگیری ایمن و تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با حداکثر توان و با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت در این مجتمع بندری ادامه دارد .

    وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی سهم حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، خاطرنشان کرد : بیش از یک میلیون و ۳۶۷ هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندر امام خمینی (ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل شده است .

    وی در ادامه گندم ، ذرت ، جو ، دانه روغنی ، کنجاله سویا ، شکر ، برنج و روغن خوراکی را از جمله کالاهای اساسی عنوان کرد که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود .

    مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۳ میلیون و ۷۶۵ هزار تن انواع کالای اساسی از انبارهای این مجتمع بندری حمل و توزیع شده است ، میزان کالاهای اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی (ره) را بالغ بر ۲ میلیون و ۸۶۷ هزار تن اعلام کرد که به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازارهای مصرف توزیع می‌شود .




    مطالب مرتبط

    بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن از کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر بزرگ تجاری از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن نیز به وسیله واگن با بهره‌گیری از مزیت اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری ارسال شده است .

    |

    در سال گذشته اخذ مجوز انعقاد قرارداد به ارزش ۷۰ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال و انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری با شرکت‌های بخش خصوصی به ارزش ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بندر امام خمینی(ره) انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انجام بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب حجم لایروبی طی ...

    |

    عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

    |

    عملیات بارگیری قیرمایع پیش از این در پایانه تخصصی نفتی منطقه ویزه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و از طریق مخازن و کریدور خطوط لوله مشترک انجام می‌گرفت .

    |

    نظرات کاربران