در حال بارگذاری ...
  • اجرای الزامات ‌بهداشتی برای صدور بلیت اتوبوس در استان خراسان‌رضوی

    بیشترین تعداد بلیت های اتوبوس بین‌شهری این استان در پایانه امام رضا (ع) مشهد صادر می‌شوند که شامل ماهانه ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار فقره بلیت خروجی از خراسان رضوی است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت : اجرای الزامات پیشگیرانه مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا برای صدور بلیت مسافرت با اتوبوس از آذر ماه گذشته تاکنون در این استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد .

    ابوالفضل گنجی افزود : بر این اساس ظرف سه ماه منتهی به پایان بهمن ماه امسال جهت رعایت و اعمال شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از اتقال و شیوع ویروس کرونا ، از صدور بلیت اتوبوس برای ۳۵ مسافر در خراسان رضوی جلوگیری شده است . این آمار بر اساس اعلام مراکز صدور بلیت اتوبوس بین‌شهری و شرکت های حمل و نقل فعال در خراسان رضوی از زمان آغاز بررسی سلامت مسافران در چارچوب فعالیت "سامانه مشترک وزارت بهداشت" استخراج شده است .

    رییس اداره حمل و نقل مسافر راهداری خراسان رضوی گفت : بیشترین تعداد بلیت های اتوبوس بین‌شهری این استان در پایانه امام رضا (ع) مشهد صادر می‌شوند که شامل ماهانه ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار فقره بلیت خروجی از خراسان رضوی است .

    وی به آغاز استعلام سلامت شهروندان متقاضی مسافرت با اتوبوس در قالب سامانه‌ مشترک وزارت بهداشت از ابتدای آذر ماه گذشته اشاره و بیان کرد : این روند علاوه بر زمان صدور بلیت توسط عوامل و شرکت های فروش بلیت در محل پایانه و پیش از سوار شدن مسافر به اتوبوس توسط شرکتهای حمل و نقل نیز انجام و بر این اساس از صدور بلیت سفر برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا جلوگیری می‌شود .

    گنجی همچنین به کاهش ۵۷ درصدی ورود مسافر با اتوبوس به خراسان رضوی ظرف ۱۰ ماه گذشته امسال اشاره و بیان کرد : این استان با وجود شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا کماکان رتبه نخست ورود مسافر را در میان استانهای کشور به خود اختصاص داده است . با این حال پنج هزار و ۱۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری عمومی جاده‌ای ، ۴۵ مجتمع بین‌راهی و ۱۶ پایانه مسافربری خراسان رضوی نوروز امسال همزمان با اجرای و اعمال شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا ، پذیرای مسافران خواهد بود .  

    ۱۳۲ شرکت حمل و نقل مسافر در قالب ناوگان سواری کرایه ، اتوبوس و مینی‌بوس مسافربری در خراسان رضوی فعالیت دارند. ۳۸ شرکت از این مجموعه در مشهد خدمات می‌کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص انتشار خبری به نقل از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش قیمت ...

    |

    ظرفیت پیشبینی شده در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر به طور کامل برای خدمت رسانی به مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آماده هستند .

    |

             

    |

             

    |

    نظرات کاربران