در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ دستورالعمل مراقبت مسافران مشکوک به ابتلای کرونا در مبادی مرزی هوایی

    در این دستورالعمل توضیحاتی درباره قرنطینه آمده و اشاره شده که اعزام به قرنطینه پس از ورود به کشور شامل قرنطینه ۱۴ روزه در محل اسکان شخصی است که تمام مسافران ورودی بدون علامت و دارای تست منفی پس از گذر از بخش گذرنامه بدون استفاده از وسیله نقلیه عمومی گروهی به محل قرنطینه عازم می شوند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ دستورالعمل ویژه مراقبت مسافران مشکوک به کرونا در مبادی مرزی هوایی و دریایی با توجه به شرایط موجود و سیر اپیدمولوژیک بیماری کووید ۱۹ و نیز توصیه های بین المللی و نظرات صاحب نظران بهداشتی و حوزه راه و ترابری و امور خارجه تهیه و توسط معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به فرودگاه ها و بنادر ابلاغ شده است .

    این دستورالعمل به منظور ایجاد وحدت رویه پس از تصویب پروتکل های بهداشتی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و توسط تمام ذینفعان انجام سفرهای هوایی و دریایی لازم الاجراست .

    بر اساس این دستورالعمل برقراری سفرهای مستقیم از/ به کشورهای با شرایط ویژه و نیز پذیرش مسافر غیرمستقیم از مبدا این کشورها توسط شرکت های حمل کننده تابع شرایط اعلامی وزارت بهداشت است .

    پذیرش مسافران از کشورهای پرخطر و سایر کشورها بر اساس مفاد مختص هر یک مانعی ندارد و مسافرانی که واکسن دریافت کرده اند نیز مشمول تمام شرایط تعیین شده هستند .

    همچنین تمام اتباع ایرانی و خارجی که قصد سفر به ایران را دارند ملزم به ارایه گواهی تست مولکولی منفی از نظر کووید ۱۹ با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری هستند . خوداظهاری نامه عدم ابتلا به کووید ۱۹ که در فرودگاه/ بندر مبدا توسط شرکت حمل کننده به مسافر تحویل می شود باید توسط مسافر تکمیل و تحویل نماینده شرکت حمل کننده شود .

    بر اساس این دستورالعمل تمام مسافران هنگام ورود به فرودگاه/ بندر مقصد و پیش از گذرنامه ملزم به ارایه گواهی تست مولکولی منفی از نظر ویروس کرونا به نمایندگان مستقر در پایگاه مراقبت بهداشت مرزی و قرار گرفتن تحت غربالگری هستند .

    آزمایش مجدد تست مولکولی در بدو ورود به کشور و در فرودگاه/ بندر مقصد در شرایطی که مسافر از مبدا کشورهای پرخطر سفر کرده و یا اقامت بیش از چهار ساعت در کشور پرخطر داشته است یا شامل مسافران ورودی از مبدا سایر کشورها ولی علامت دار یا مشکوک باشد ، انجام می شود .

    در این دستورالعمل توضیحاتی درباره قرنطینه آمده و اشاره شده که اعزام به قرنطینه پس از ورود به کشور شامل قرنطینه ۱۴ روزه در محل اسکان شخصی است که تمام مسافران ورودی بدون علامت و دارای تست منفی پس از گذر از بخش گذرنامه بدون استفاده از وسیله نقلیه عمومی گروهی به محل قرنطینه عازم می شوند .

    برای مسافران ورودی کشورهای پرخطر دوباره سه تا پنج روز پس از ورود به کشور در محل قرنطینه تست انجام می شود .

    افراد دارای علایم در بیمارستان ، محل اسکان شخصی یا هتل قرنطینه می شوند و دیپلمات ها ، ماموران و نمایندگان سازمان های بین المللی ، مشمول تمام شرایط مطرح شده در دستورالعمل هستند با این تفاوت که در صورت داشتن علایم بالینی یا مشکوک به بیماری به محل اقامت رسمی کشور متبوع خود اعزام می شوند .

    هزینه تست مولکولی در تمام فرودگاه ها و بنادر کشور یکسان و برابر تعرفه تعیین شده توسط وزارت بهداشت است . همچنین اجرای موازین کنترل عفونت در برخورد با بیماری به صورت سختگیرانه مورد تاکید است و تمام تماس یافتگان با مسافران مشکوک به بیماری یا مبتلا توسط تیم های مراقبت رهگیری تمام تماس یافتگان تحت ردیابی و نمونه گیری با تست سریع قرار می گیرند . افرادی که تست سریع آنها مثبت شود نیاز به رعایت ایزوله دارند و از حضور در محل کار و جامعه منع می شوند . همچنین تماس یافتگانی که تست آنها منفی شود در بازه زمانی دو تا چهار روز بعد دوباره نمونه گیری و تست می شوند و در صورت مثبت شدن ، ایزوله می شوند و در صورت منعی شدن در نوبت دوم، دوره قرنطینه برای ۱۴ روز ادامه می یابد .

    کشورهای با شرایط ویژه شامل انگلستان ، افریقای جنوبی ، آنگولا ، آرژانتین ، بولیوی ، بوساوا ، برزیل ، بوروندی ، کیپ ورد ، شیلی ، کلمبیا ، کنگو ، اکوادور ، اسواتینی ، گینه فرانسوی ، لسوتو ، گویان ، مالاوی ، موریتانی ، موزامبیک ، نامیبیا ، پاناما ، پاراگوئه ، پرو ، رواندا ، سیشیل ، سورینام ، تانزانیا ، اروگوئه ، ونزوئلا ، زامبیا و زیمباوه است و مسافران به مقصد ایران که ظرف دو هفته قبل از سفر بیش از چهار ساعت در یکی از این کشورها باشند امکان ورود به ایران را ندارند و پذیرش آنها در کشور مبدا ممنوع است . کشورهای پرخطر نیز شامل کشورهای اروپایی است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

    |

    در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

    |

    ‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

    |

    عملیات نصب این دستگاه توسط کارشناسان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می گردد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در روز شنبه هفتم بهمن ماه با صدور اطلاعیه‌های پروازی نسبت به وضعیت پروازها در برخی از ...

    |

    نظرات کاربران