در حال بارگذاری ...
  • اجرای بیش از ۱۰۰ پروژه بهسازی و ایمن سازی در جاده های شهرستان نور

    جهت ترمیم و تکمیل پل ها ، تثبیت مناطق رانشی ، تعمیر قرنیز پل ها ،‌احداث دیوارهای حفاظتی ، تعمیر و مرمت و نصب گاردریل ، تهیه علائمی ایمنی راه ها و ترمیم نقاط حادثه دیده ۱۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات تخصیص یافته هزینه گردید .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان نور اظهار داشت : در طول سه سال گذشته ، ۱۰۴ پروژه ایمن سازی و بهسازی در سطح راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیاردریال به اجرا در آمد .

    سلیمان ایزدی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : شهرستان نوربه لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب ، ساحلی بودن و وجود جنگل های انبوه ، روستاها و مناطق ییلاقی خوش آب و هوا همواره یکی از نقاط مستعد جهت جذب گردشگر محسوب گردیده و این در حالی است که می توان با ایجاد راه های روستایی ایمن و مناسب در شهرستان گردشگران زیادی را جذب منطقه کرد . از این رو این اداره اقدامات بسیار گسترده و وسیعی را در زمینه ایمن سازی و بهسازی راه های تحت پوشش خود در دست اجرا دارد .

    ایزدی در ادامه به بخشی از این اقدامات اشاره و عنوان کرد : اجرای روکش آسفالت و لکه گیری راه های فرعی به طول ۱۶۲ کیلومتر و راه های روستایی به طول ۱۵۰ کیلومتر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال بخشی از فعالیت های این اداره در سنوات گذشته است . روکش آسفالت و لکه گیری محور فرعی رویان - گلند رود به بلده به طول ۱۰ کیلومتر ، آسفالت مسیر فرعی جوربند به واز به طول سه کیلومتر ،‌ روکش آسفالت و لکه گیری راه روستایی تیرکده به سیاهرود به طول ۱.۵ کیلومتر ، آسفالت راه روستایی آهودشت – به دشت به مرزند به طول ۱.۵ کیلومتر ، راه فرعی لاویچ به طول پنج کیلومتر اجرایی شد که با بهره برداری از این طرح ها ۱۲ هزار خانوار ساکن در این مناطق از مزایای آن بهره مند شدند .

    ایزدی ادامه داد : جهت ترمیم و تکمیل پل ها ، تثبیت مناطق رانشی ، تعمیر قرنیز پل ها ،‌احداث دیوارهای حفاظتی ، تعمیر و مرمت و نصب گاردریل ، تهیه علائمی ایمنی راه ها و ترمیم نقاط حادثه دیده ۱۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات تخصیص یافته هزینه گردید .

    رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور اهم اقدامات مهم این شهرستان را نصب علائم محور دوآب - بلده به پل زنگوله به طول ۱۱۰ کیلومتر ، احداث گارد بلوک سنگی محور دوآب -بلده به پل زنگوله ، تکمیل پل وارازده به باریکلا ، تکمیل پل افراسیاب کلا و احداث پل ملک حمام سر ،  نقاط حادثه دیده ناشی از سیل شهرستان همچون دیوار حفاظتی محور بلده - دو آب و دیوار سلیاکتی ، تعریض پل سلیاکتی ، ترمیم پل کشپل ، دیوار گابیونی لاویج ،‌ تعمیر رادیه پل واز ، احداث دیوار سنگ و ملات بطاهر کلا ، تعمیر پایه های پل تورانکلا و احداث پل واز اعلام نمود .

    ایزدی در خاتمه به پروژه های در دست اجرا توسط این اداره اشاره و خبر داد : لکه گیری و آسفالت محور رویان - گلندرود به بلده ، آسفالت گردنه لاوش ، آسفالت محور چمستان به لاویج ، تکمیل پل سلیاکتی و ایمن سازی محور های فرعی و روستایی از جمله پروژه های در دست اجرا بوده که در حال انجام است .

    گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های استان ۷۰۰ کیلومتر مربوط به شهرستان نور است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نماینده میناب ، رودان ، جاسک ، سیریک در مجلس شورای اسلامی گفت : حجم راه‌های ساخته شده در هرمزگان قابل قیاس با گذشته نیست ...

    |

    در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

    |

    ۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

    |

    در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

    |

    پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و پایانه مرزی جلفا مرز مشترک ایران و آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) بوده و در شهرستان جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌اند .

    |

    نظرات کاربران