در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر سرعت بخشی به روند توسعه پروژه های راهسازی آذربایجان غربی

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی به همراه مدیران ارشد استان به منظور بررسی روند توسعه و پیگیری مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان با دکتر نوبخت دیدار کردند .

    در این دیدار ، علاوه بر تأکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل و اتمام پروژه‌های راهسازی و طرح‌های جهش تولید نیز که سهم بسزایی در ایجاد اشتغال دارد مورد بررسی قرار گرفت .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این خصوص گفت : در سفر گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اعلام شد که ساماندهی مبادی ورودی به پایانه‌ مرزی سرو به طول ٧ کیلومتر که با اتمام آن ، کل بزرگراه ارومیه - سرو به طول ۵١ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد و هم‌چنین ۶٣ کیلومتر از محور نقده - پیرانشهر - تمرچین در ارتقا ایمنی دسترسی به پایانه مرزی تمرچین نیازمند تأمین اعتبار به ارزش ٣ هزار و ٨٠٠ میلیارد ریال است .

    حمزه لو یادآور شد : از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار و اثربخش در رفع عقب‌ماندگی استان در بخش حمل‌ونقل ، تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده آذربایجان غربی شامل تعریض و بهسازی محورهای دارلک – ترشکان ، مهاباد - ترشکان و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار ، سه راهی دارلک و سه راهی ترشکان در مجموع به طول ٢۴ کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۴ هزار و ١٠٠  میلیارد ریال اعلام می‌شود .

    سفر دکتر نوبخت در بهمن ٩٩ با محوریت سرعت‌دهی به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی انجام شد .




    مطالب مرتبط

    توسعه محورهای مواصلاتی به خصوص در عرصه استان آذربایجان‌غربی و به ویژه در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین که مسیر تردد زائران اربعین حسینی است ، حائز اهمیت است .

    |

    این طرح‌ها شامل ۲۱۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان می‌شود که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است . تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به روز برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است . کریدور بزرگراهی غرب کشور از دیگر طرح‌ها بوده که طول کریدور در استان ۵۴۸ کیلومتر است .

    |

    تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی وساخت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : مشکلات و مسایل اجرای پنج پروژه مهم راهسازی در کمیته فنی این ...

    |

    محور اهواز – خرمشهر به طول ۱۰۵ کیلومتر یکی از این پروژه ها است که ۲۵ کیلومتر از سمت خرمشهر در دست اجرا است و ۲۵ کیلومتر از سمت اهواز پیمانکار آن مشخص شده و برای تکمیل آن ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

    |

    نظرات کاربران