در حال بارگذاری ...
  • شتاب در عملیات اجرایی احداث باند دوم مبارکه - مجلسی - بروجن

    عملیات احداث باند دوم این محور از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و در سال‌های گذشته حدود ۱۵ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال به صورت چهار خطه احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد : شش کیلومتر از باند دوم محور مبارکه - مجلسی - بروجن تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است .

    علیرضا قاری قرآن در خصوص آخرین وضعیت اجرایی احداث باند دوم محور مبارکه ـ مجلسی ـ بروجن گفت : این محور یکی از پر ترافیک ترین و سنگین ترین محورهای مواصلاتی بین استان‌های اصفهان و  چهارمحال و بختیاری و اتصال به استان های جنوبی کشور است که اجرای باند دوم این محور به عنوان پروژه جهش تولید در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و با نگاهی ویژه و با سرعت مطلوب در دست اقدام است .  

    وی با بیان اینکه محور مبارکه - مجلسی - بروجن به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر به عنوان یکی از اصلی ترین راه های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان‌های جنوبی کشور است اذعان داشت : ۴۱ کیلومتر از این محور در حوزه راه‌های این استان واقع شده و این اداره کل به منظور ارتقا سطح کیفی ، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ‌به‌رخ ، چهار خطه کردن مسیر را در دستور کار قرارداده است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این محور دارای بارترافیکی سنگین و تردد بالای وسایل نقلیه است ، اظهار کرد : عملیات احداث باند دوم این محور از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و در سال‌های گذشته حدود ۱۵ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال به صورت چهار خطه احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است .  

    وی بیان داشت : عدم تامین منابع مالی و همچنین وجود معارضان در مسیر شامل اراضی کشاورزی ، اراضی منابع طبیعی ، فیبر نوری ، لوله گاز و تیر چراغ برق و ... را عامل اصلی متوقف شدن این پروژه در دوره‌های زمانی گذشته بوده است . فاز اول این پروژه به طول ۶ کیلومتر تکمیل شده و در امسال  قابل بهره برداری است همچنین فاز دوم به طول ۲۲ کیلومتر تا سطح لایه اساس با مجموع اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال نیز قابل بهره‌برداری است .  

    وی گفت : در صورتی که انتخاب پیمانکار برای روسازی بتنی فاز دوم این پروژه با سرعت انجام پذیرد با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال این پروژه مهم تکمیل می‌شود . با احداث باند دوم این محور و تبدیل آن به بزرگراه به صورت قابل ملاحظه‌ای از میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای کاسته می‌شود .  




    مطالب مرتبط

    مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    در حال حاضر ۲۷ قرارداد طرح احداث و بهسازی حوزه راه در استان اصفهان به طول ۱۶۵.۲۰ کیلومتر در حال اجراست که این طرح‌ها شامل احداث و تکمیل راه اصلی ، باند دوم ، تقاطع غیر همسطح ، کنارگذر ، تونل و پل ، راه‌سازی و... است .

    |

    بودجه این اداره کل از منابع ملی و استانی تامین می شود . که تا کنون اعتبارات ملی ابلاغی ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است و در حال حاضر اعتبارات ملی ۹۹.۳۱ درصد و اعتبارات استانی ۷۷.۸ درصد تخصیص داشته اند .

    |

    تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    به‌ منظور ارتقا ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر ، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهربردای است .

    |

    نظرات کاربران