رسیدگی به تخلفات شرکت ها و ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای استان اردبیل
مردم ، رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل از صدور ۲۳۴ رای در قالب کمیسیونهای ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکتها وناوگان عمومی حمل و نقل کالا و مسافر خبر داد .
علی عطائی که در جلسه ماده ۱۲ سخن میگفت افزود : از ابتدای امسال به تخلفات مطرح شده در حوزههای ایمنی و ترافیک ، مسافر و کالا رسیدگی و ۲۳۴ رای نیز صادر شده است . از این میزان رای ۲۰۸ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۲۶ رای نیز متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است .
دبیر کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل عدم پرداخت کرایه رانندگان ، عدم اخذ بارنامه،عدم رعایت ضوابط ایمنی ، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ ، توقف اتوبوس ها در میادین ، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را ازعمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون ها عنوان کرد . خدمات شرکت های متخلف کالا و مسافر از ۱ تا ۳ ماه قطع می شود و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو نماید .
عطائی خاطرنشان کرد : مردم ، رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند .
دبیر کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل گفت : بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸ ، رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده ای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام می شود .