در حال بارگذاری ...
  • افزایش سهم ایران از ترانزیت منطقه با بهره برداری از آزادراه غدیر

    این‌ آزادراه علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ملی ، در زمینه ترانزیت کالا در حوزه فراملی با تمرکز بر کشورهای همسایه نیز تأثیرگذار خواهد بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت : هدف از اجرای این پروژه تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب و شمال به جنوب است که نقش بسزایی در افزایش سهم ترانزیت ایران منطقه دارد .

    سعید محمد با اشاره به افتتاح آزادراه غدیر در روز پنجشنبه ۷ اسفند اظهار داشت : آزادراه غدیر به طول ١٥٨ کیلومتر ، دارای ٦ خط عبوری (رفت و برگشت) است که نقطه ابتدایی آن در محدوده ٣٦ کیلومتری آزادراه قزوین - کرج و در ٥ کیلومتری غرب شهرستان آبیک در استان قزوین واقع شده است .

    سردار محمد هدف از اجرای این پروژه را تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور دانست و گفت : این آزادراه سبب کوتاه شدن مسیر و تسهیل عبور و مرور بین مناطق شمال غرب کشور به مناطق شمال شرق کشور می‌شود .

    وی با بیان اینکه آزادراه غدیر از چهار استان قزوین ، البرز ، مرکزی و تهران عبور می‌کند ، گفت : این‌ آزادراه علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ملی ، در زمینه ترانزیت کالا در حوزه فراملی با تمرکز بر کشورهای همسایه نیز تأثیرگذار خواهد بود . آزادراه غدیر با سهم ٣٠ درصدی دولت و ٧٠ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ساخته شده و ارزش روز آن هفت هزار میلیارد تومان است .

    وی با بیان اینکه این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز شد ، گفت : آزادراه غدیر که پیشتر با نام آزادراه جنوبی تهران و البرز شناخته می‌شد نقش بسزایی در توسعه مناسبات حمل و نقلی کشورهای منطقه ، افزایش درآمد ناخالص ملی ، کاهش مصرف انرژی ، ارتقای سهم بازار ترانزیت و کاهش سوانح و خسارت‌های مالی دارد . گرچه ۷۰ درصد منابع مالی این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تامین شده است اما با رویکرد حمایت از بخش خصوصی ، قرارگاه به عنوان چتر حمایتی ، اجرای این پروژه را به پیمانکاران داخلی واگذار کرده است ، به گونه‌ای که حدود ۸۰ درصد آزادراه غدیر توسط بخش خصوصی اجرا شده است .




    مطالب مرتبط

    در مطالعات این آزادراه باند رفت و برگشت دیده شد و عملیات اجرایی نیز بر اساس همین مطالعات انجام گرفت ؛ اما با توجه به اینکه حجم ترافیک عبوری در این آزادراه بیش‌تر بر روی باند رفت است و ملاحظات منطقه‌ای نیز مدنظر مسئولان استانی و مقامات دولتی قرار داشت ، تصمیم برآن شد تا باند ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ هر ساله در ۱۰ روز آخر آذرماه نام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بسیار شنیده می‌شود . ۲۳ آذرماه مصادف است با سالروز ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا رحمانی مدیر عامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی اظهار کرد : هلدینگ راه و شهرسازی در بخش های مختلف از جمله راه آهن ، مترو ، ...

    |

    حدود ۴۸۰۰ کیلومتر خط آهن یا ساخته شده یا در دست ساخت است . حمل و نقل ریلی می تواند نقش ویژه ای را در ترانزیت کالا از شرق به غرب دنیا بر عهده داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران