در حال بارگذاری ...
  • ضرورت تسریع در اجرای طرح هوشمندسازی فرودگاه ها

    می توان از ظرفیت های هوشمندسازی در پارکینگ ها ، رستوران ها ، تاکسی رانی و غیره فرودگاه ها استفاده کرد که در این زمینه حوزه های بازرگانی و فناوری اطلاعات باید به طور جدی برنامه ریزی کنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جلسه کارگروه هوشمندسازی فرودگاه ها تاکید کرد که صرف هزینه هوشمندسازی ، سرمایه گذاری و صرفه جویی است .

    علی رستمی در این نشست که امروز (ششم اسفند) در فرودگاه مشهد برگزار شد ، در سخنانی ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای طرح هوشمندسازی فرودگاه ها عنوان کرد : با توجه به اینکه در این حوزه الگو داشته ایم و کشورهای مختلف دنیا در این حوزه فعالیت داشته اند که می توان از تجربه و برنامه های انجام شده استفاده کرد ، باید هرچه سریع تر با مدیریت زمان و استفاده بهینه از وقت ، کار را در هوشمندسازی پیش ببریم .

    عضو هیات مدیره و راهبر حوزه معاونت برنامه ریزی ، نظارت و امور اقتصادی افزود: اعتبار مورد نیاز فاز اول در جلسه هیات مدیره مطرح و پیش بینی شده است. ضمن اینکه می توانیم از ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل استفاده کنیم .

    وی با بیان اینکه اخیرا تفاهمنامه ای میان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت آپ  برای راه اندازی و استقرار صندوق های فروش هوشمند در ۱۱ فرودگاه کشور منعقد شده ، گفت : می توان از ظرفیت های هوشمندسازی در پارکینگ ها ، رستوران ها ، تاکسی رانی و غیره فرودگاه ها استفاده کرد که در این زمینه حوزه های بازرگانی و فناوری اطلاعات باید به طور جدی برنامه ریزی کنند .

    رستمی با تاکید بر اینکه کار در حوزه هوشمندسازی ، هزینه نیست و سرمایه گذاری و بازگشت درآمد محسوب می شود ، افزود : با افزایش ظرفیت خدمت رسانی و بازگشت اعتماد مسافران ، درآمدهای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز افزایش می یابد .

    وی با اشاره به پایلوت شدن فرودگاه مشهد در اجرای طرح هوشمندسازی از مدیرکل و مسئولان این فرودگاه خواست که از این فرصت طلایی برای ارتقای خدمات فرودگاه استفاده کنند .

    رستمی همچنین با بیان اینکه طراحی جدید پورتال شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در دستور کار قرار دارد ، افزود : با طراحی این پورتال که پاسخگوی ۸۰ درصد پرسش های مسافران درباره فرایندها، پروتکل ها و خدمات فرودگاهی است ، گام بزرگی در هوشمندسازی برداشته می شود . این پورتال جدید می تواند علاوه بر ارایه اطلاعات و اخبار ، در حوزه فعالیت های هوشمند از جمله ارایه کارت پرواز ، ذخیره تاکسی و پارکینگ و غیره نیز خدمت رسانی کند .

    این نشست با حضور عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ، مدیرکل بازرگانی و سرمایه گذاری، مدیرکل حراست و امنیت فرودگاهی ، مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی ، مدیر روابط عمومی شرکت ، مشاور پزشکی شرکت فرودگاه ها ، رئیس گروه همکاری‌های بین المللی و نیز مدیرکل و مسوولان فرودگاه مشهد برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، اولین نشست ممیزی و سنجش سطح خدمات فرودگاهی با حضور سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها در ...

    |

    جدا کردن ورودی و خروجی فرودگاه و افزایش ظرفیت ترمینال‌های آن به افزایش کیفیت خدمات در فرودگاه ها کمک خواهد کرد ، طرح توسعه ترمینال چندی قبل در فرودگاه اهواز و امروز در فرودگاه مشهد بهره برداری شد ، در این راستا افزایش ظرفیت ترمینال‌های فرودگاه‌های دیگر کشور نیز در دست اجرا ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای خدمت‌رسانی به ۱۷ میلیون مسافر در بخش حمل و نقل ، گفت : ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ۳ پل ارتباطی انتقال مسافران فرودگاه مشهد ، با حضور وزیر راه و شهرسازی ، افتتاح و بهره‌برداری شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ طرح توسعه اپرون فرودگاه مشهد با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد . با حضور ...

    |

    نظرات کاربران