در حال بارگذاری ...

برگزاری کارگاه آموزشی نرم‌افزار تحلیل و پیش‌بینی هواشناسی جاده‌ای

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آموزش این نرم‌افزار را با توجه به کاربری‌های متنوع در حوزه جاده‌ای باهدف ارتقا سطح آگاهی مدیران و اقدام به موقع در شرایط گوناگون جوی در دستور کار قرار داده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ کارگاه آموزشی نرم‌افزار تحلیل و پیش‌بینی هواشناسی جاده‌ای (windy.com) با حضور تمامی روسای ادارات ستادی راهداری مدیریت راه، شهرستان ها و کارشناسان مرتبط از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد .

فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران، تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های این سازمان در این کارگاه آموزشی به شیوه‌های تحلیل‌های قابل انجام از طریق نرم‌افزار windy.com پرداخت و گفت : با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان به تحلیل‌های کاربردی و قابل‌استفاده در عملیات راهداری زمستانی، فصلی و جاری دست یافت . سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آموزش این نرم‌افزار را با توجه به کاربری‌های متنوع در حوزه جاده‌ای باهدف ارتقا سطح آگاهی مدیران و اقدام به موقع در شرایط گوناگون جوی در دستور کار قرار داده است .

مدیرکل دفتر مدیریت بحران، تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها با اشاره به ویژگی‌های این نرم‌افزار بیان داشت : نرم‌افزار windy.com علاوه بر قابلیت کاربری و به‌روزرسانی اینترنتی از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و علاوه بر نمایش شمای کلی و نمای از بالا می تواند به صورت نقطه ای تا شعاع ۲۰ کیلومتر با دقت بالای ۹۰ درصد برای ۱۲ تا ۲۴ ساعت و ۷۰ تا ۵۰ درصد به ترتیب برای مدت سه تا ۱۰ روز ، بارش و وضعیت های مختلف آب و هوایی را پیش‌بینی کند . همچنین این نرم افزار قابلیت استخراج اطلاعات کاربردی و روشنی در جهت مدیریت عملیات راهداری در فصول مختلف به خصوص راهداری زمستانی را فراهم کرده است .

مهریاری بیان داشت : پیش‌بینی وضعیت جوی نقطه به نقطه و منطقه‌ای در بازه‌های زمانی مختلف تا برداشت عکس هوایی و ‌برخورداری از مشخصات جاده‌ها از دیگر امکانات این نرم‌افزار به شمار می‌رود . این نرم‌افزار با توجه به گستره دسترسی به سایت ها و ماهواره‌های هواشناسی قابلیت ارائه چهار نمونه پیش‌بینی همزمان و مقایسه آن‌ها را نیز دارد .

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری در اختتامیه نخستین همایش هواشناسی جاده‌ای گفت : طول راه‌های کشور و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای در نخستین همایش هواشناسی جاده‌ای گفت :  میز بحران ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و‌ نقل جاده‌ای در اولین همایش هواشناسی جاده‌ای گفت : اجرای ...

|

اهمیت به برنامه ریزی سیستماتیک در حوزه ماشین‌آلات ، راهداری زمستانی ، سیستم های عملیات نگهداری راه‌ها در زمستان ، توزیع سیستماتیک ماشین‌آلات از راهبردها و اهداف این راهبرد اثر بخش است .

|

از جمله پروژه های در دست اقدام با مرکز توسعه آموزش ، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای پروژه طراحی و پیاده سازی سامانه پیش بینی نقطه ای شبکه حمل و نقل جاده ای و نیز پروژه سامانه هشدار سیل پل های مهم جاده های استان های لرستان و خوزستان است .

|

نظرات کاربران