در حال بارگذاری ...

انجام بیش از ۱۰۰ عملیات جست‌وجو ، نجات دریایی و شرایط اضطرار در آب های هرمزگان

در مقیاس مقایسه میزان عملیات‌های جست‌وجو و نجات دریایی طی مدت زمان یاد شده در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته خوشبختانه با کاهش ۱۴ درصدی عملیات روبه‌رو بوده که این امر مبین آگاهی دریانوردان از مخاطرات احتمالی و عمل به دستورالعمل‌های ابلاغی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت : ۱۰۲ مورد عملیات جست‌وجو و نجات و شرایط اضطرار در ۱۱ماه سال جاری به ثبت رسیده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته خوشبختانه ۱۴ درصد کاهش عملیات را شاهد هستیم .

اسماعیل مکی زاده در تشریح یازده ماه عملیات‌های جست‌وجو و نجات دریایی این استان اظهار داشت : طی این مدت  ۱۰۲ مورد عملیات جست‌وجو و نجات و شرایط اضطرار در پهنه‌های آبی هرمزگان که از خلیج فارس آغاز و تا گستره دریای عمان امتداد یافته به انجام رسیده است . این عملیات‌ها برای خدمات‌رسانی به ۴۷۲ نفر از دریانوردانی که در شرایط اضطرار قرار گرفته بودند ، ارائه شده است .

این مقام مسئول اظهار داشت : طی مدت یاد شده دریانوردان از ۴۸ مورد خدمات پزشکی ارائه شده توسط شناورهای ناجی اعزامی به محل استفاده کرده‌اند .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به گستردگی آب‌های حاکمیتی تحت پوشش و حجم عملیات ، تصریح کرد : در مقیاس مقایسه میزان عملیات‌های جست‌وجو و نجات دریایی طی مدت زمان یاد شده در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته خوشبختانه با کاهش ۱۴ درصدی عملیات روبه‌رو بوده که این امر مبین آگاهی دریانوردان از مخاطرات احتمالی و عمل به دستورالعمل‌های ابلاغی است .

شایان ذکر است در پهنه گسترده آبی استان هرمزگان که علاوه بر خلیج فارس ، دریایی عمان را نیز در بر می‌گیرد ۸ فروند شناور ناجی و ۳۶ ایستگاه همیار ناجی (دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه) عهده‌دار مسئولیت خطیر جست‌وجو و نجات دریایی با نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هستند .




مطالب مرتبط

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابجایی ۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است .

|

طرح تسهیل سفرهای نوروزی در استان هرمزگان از ۲۵ اسفندماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد .

|

این اقدام در راستای وظایف تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی در پاکسازی آبره‌ها و ایمن‌سازی مسیردریایی به منظور تردد شناورهای تجاری ، صیادی و مسافری با استفاده از توانمندی نیروهای متخصص انجام شد .

|

۳۵ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه غواصی ویژه طرح نوروز ۱۴۰۳ درنظر گرفته شده که در بنادر مسافری و گردشگری ، اسکله‌ها ، جزایر و سواحل استان مستقر می‌شوند . در کنار ۱۰ مسیر مجاز برای تردد مسافران و گردشگران دریایی در این استان ، سه مسیر پشتیبان و دو مسیر بین‌المللی به عنوان ...

|

نظرات کاربران