در حال بارگذاری ...
  • اتصال متروی تهران و مشهد به شبکه سراسری راه‌آهن کشور

    در همه جای دنیا ایستگاه‌های راه‌آهن در نقاط مرکزی شهر ساخته می‌شوند و ما هم باید برای درون شهرهای کشورمان ، ایستگاه‌های راه‌آهن پیش‌بینی کنیم و بسازیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد : ایستگاه‌هایی که به اشتباه در خارج از شهرها ساخته شده‌اند باید به داخل شهرها انتقال داده شوند .

    سعید رسولی با اشاره به ضرورت‌های ایجاد ایستگاه‌ راه‌آهن در شهرهای کشورمان اظهار داشت : ایستگاه‌های مسافری راه‌آهن برای رساندن مسافر به شهرها ساخته می‌شوند ؛ اما اکنون در بسیاری از شهرهای کشورمان بدین گونه نیست . به‌طور مثال اگر مسافری بخواهد با قطار از مشهد به همدان برود ، غیر از خستگی سفر ، باید در ۱۴ کیلومتری شهر همدان در بیابان از قطار پیاده شود و سپس با یک وسیله نقلیه دیگر خودش را به همدان برساند که این خودش یک سفر دیگر است و این موضوع باید اصلاح شود .

    رسولی عنوان کرد : در همه جای دنیا ایستگاه‌های راه‌آهن در نقاط مرکزی شهر ساخته می‌شوند و ما هم باید برای درون شهرهای کشورمان ، ایستگاه‌های راه‌آهن پیش‌بینی کنیم و بسازیم . برای کلان‌شهری مثل تهران داشتن یک ایستگاه قطار بسیار مشکل‌آفرین است و ما حتماً باید ایستگاهی در غرب و ایستگاهی هم در شرق داشته باشیم تا مسافرانی که از غرب یا شرق وارد تهران می‌شوند ، بتوانند در اولین نقطه پیاده شده و همان‌جا سوار مترو یا سایر حمل‌ونقل شهری شوند .

    وی با تأکید بر اینکه ایستگاه‌هایی که به اشتباه در خارج از شهرها ساخته شده‌اند باید به داخل شهرها انتقال داده شوند ، خاطرنشان کرد : ایستگاه‌های راه‌آهن در شهرهایی مانند رشت ، همدان و شیراز باید به داخل شهر بیایند و اکنون این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن قرار دارد و هم‌اکنون نیز در حال انجام است . در حال حاضر موضوع اتصال مترو به شبکه سراسری راه‌آهن هم مطرح است و خوشبختانه این پروژه در تهران آماده بهره‌برداری است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد : در مشهد نیز اتصال راه‌آهن به مترو به سرانجام خواهد رسید و همچنین در شهر ری نیز در ایستگاه جوانمرد قصاب این اتفاق تبادلی انجام می‌شود . یک پروژه مشترک بین شرکت راه‌آهن با شهرداری تهران در حال انجام است که طی آن به‌زودی کارت بلیت سفرهای حومه‌ای با سفرهای درون شهری مترو به صورت یکپارچه ساخته و ارائه خواهند شد . با اتصال شبکه راه‌آهن به مترو ، مسافران می‌توانند از روی سکوی ایستگاه راه‌آهن تهران از طریق گالری به سکوی مترو رفته و سفرهای درون‌شهری خود را با همان کارت بلیت به انجام برسانند .




    مطالب مرتبط

    افتتاح ۱۰۵ پروژه ریلی به ارزش ۱۴۴۵۲ میلیارد ریال در ایام دهه فجر

    افتتاح ۱۰۵ پروژه ریلی به ارزش ۱۴۴۵۲ میلیارد ریال در ایام دهه فجر

    در حوزه ناوگان ، پروژه‌های قابل افتتاح شامل ۲ پروژه خرید ۲ دستگاه لکوموتیو با اعتبار ۷۹۰ میلیارد ریال ، ۴ پروژه خرید ۱۹۷ دستگاه واگن باری با اعتبار ۲۰۴۰ میلیارد ریال ، ۲ پروژه بازسازی ۲ دستگاه لکوموتیو با اعتبار ۷۷۰ میلیارد ریال ، ۲ پروژه بهسازی ۴ دستگاه لکوموتیو با اعتبار ۱۰ ...

    |

    یکپارچه‌سازی کارت بلیت قطارهای حومه‌ای ، مترو و اتوبوس‌های بی‌ آر تی

    یکپارچه‌سازی کارت بلیت قطارهای حومه‌ای ، مترو و اتوبوس‌های بی‌ آر تی

    به زودی با همکاری شهرداری تهران ، کارت بلیت یکپارچه سفر برای قطارهای حومه‌ای ، مترو و اتوبوس‌های بی آر تی صادر خواهد شد و بدین ترتیب مسافران قطارهای حومه‌ای نیز به راحتی در داخل شهر ادامه سفر خواهند داد .

    |

    گسترش حمل و نقل پاک به ویژه دوچرخه و مترو راهبرد اصلی مدیریت شهری تهران

    گسترش حمل و نقل پاک به ویژه دوچرخه و مترو راهبرد اصلی مدیریت شهری تهران

    با توجه به سیاست کلان مدیریت شهری که دادن فضای بیشتر به انسان‌ها و پیاده‌محوری در شهر است ، پیشبرد هماهنگ مدهای حمل و نقلی ، گسترش حمل و نقل پاک ، تکمیل مترو ، خرید اتوبوس و موتورسیکلت برقی ، جایگزینی و نوسازی ناوگان فرسوده و ترویج استفاده از سامانه‌های غیر موتوری بویژه در ...

    |

    شتاب به توسعه در کشور با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها

    شتاب به توسعه در کشور با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها

    درصدد هستیم تا بر اساس توسعه منابع انسانی ، توسعه فناوری و رویکردهای نوآورانه و همچنین با فرصتی که شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها فراهم می‌آورند ، به توسعه در کشور شتاب دهیم . ما در تلاشیم که به‌گونه‌ای عمل کنیم تا بدون نیاز و وابستگی به بیگانگان ، بتوانیم چرخ توسعه در ...

    |

    نظرات کاربران