در حال بارگذاری ...

امضا تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث و بهره برداری از مرکز ساخت و تعمیرات کشتی در بندر انزلی

با توجه به بررسی های انجام شده نیاز بود کشتی هایی با ظرفیت بالاتر در دریای خزر حرکت کنند و برای کاهش هزینه های تحمیلی و اقتصادی شدن فعالیت ها در دریای خزر نیاز به ساخت کشتی های سایز بزرگ در دریای خزر احساس شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث و بهره برداری از مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها در مجتمع بندری انزلی امضاء شد .

حمیدرضا آبایی ؛ مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی گیلان در حاشیه امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث و بهره برداری از مرکز ساخت و تعمیرات کشتی ها در مجتمع بندری انزلی ، اظهار داشت : در این مرکز ساخت و تعمیرات کشتی هایی چون شناورهای باری ، خدماتی و مسافری متناسب با دریای خزر و دریای سیاه انجام خواهد شد . با سرمایه گذاری حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در این بخش ظرفیت های بندر انزلی بالفعل می شود و شاهد افزایش توان کشتی سازی در دریای خزر و اشتغالزایی عظیمی برای شهرستان بندر انزلی و استان گیلان خواهیم بود .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت : با راه اندازی این کشتی سازی برای ۲۵۰ نفر از مهندسین متبحر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود .

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با تاکید بر نقش آفرینی و افزایش فعالیت اداره کل بنادر و دریانوردی در دریای خزر در بخش کشتیرانی تجاری ، افزود : با توجه به بررسی های انجام شده نیاز بود کشتی هایی با ظرفیت بالاتر در دریای خزر حرکت کنند و برای کاهش هزینه های تحمیلی و اقتصادی شدن فعالیت ها در دریای خزر نیاز به ساخت کشتی های سایز بزرگ در دریای خزر احساس شد .

مجتمع بندری انزلی باید به روزهای اوج خود برگردد

احمد دنیامالی؛ نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : مجتمع بندری انزلی از ظرفیت بسیار بالایی در تخلیه و بارگیری کالا برخوردار است به همین منظور انتظارات زیادی از این مجتمع بندری وجود دارد و تلاش می کنیم این بندر به زمان اوج خود برگردد .

وی با بیان اینکه هم اکنون کشتی های اندکی در دریای خزر با تناژ شش هزار تن در حال تردد هستند ، افزود : با افزایش تناژ این کشتی ها در دریای خزر قیمت تمام شده کالا کاهش خواهد یافت .

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : در دریای خزر کشتی هایی با تناژ بیش از ۳ هزار تن تردد دارند که با احداث این مرکز؛ کشتی ها و شناورهایی با تناژ ۸ هزار تن را که قابلیت تردد در دریای سیاه و در همه پهنه های آبی را داشته باشند ، ساخته خواهد شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام رشد ۲۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا طی ۱۱ ماهه امسال در مجتمع بندری انزلی ، گفت : ...

|

این پروژه شامل احداث سیلو ، مکنده ، سیستم انتقال مکانیزه غلات از اسکله به کندوها می باشد .

|

در ۹ ماهه سال جاری ۲۵۰ هزار تن کالا از طریق حمل و نقل دریایی از استان گیلان صادر شد که شامل محصولات پتروشیمی و ساختمانی بوده است و همچنین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن واردات هم انجام شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد : این اداره کل ۱۷ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۹۲۰ میلیارد ...

|

نظرات کاربران