در حال بارگذاری ...

انجام ۳۰۰ هزار آزمایش کنترل کیفی برای افتتاح پروژه آزادراه غدیر

بیش از ۲ هزار و ۸۴۳ سری نمونه برداری آسفالت ، بیش از ۱۵۰ هزار نقطه آزمایش دانسیته ، ۳۴۳ سری آزمایشات CBR ، ۷ مورد طرح اختلاط آسفالت ، ۸ مورد طرح اختلاط بتن توسط مهندسین خبره با بهره گیری از تجهیزات خاص در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان انجام شده و نتایج تجزیه و تحلیل آن با دقت و سرعت بالا تحویل کارفرما و پیمانکار پروژه شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران از نقش آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه آزادراه کنار گذر جنوبی تهران و البرز گفت : ۳۰۰هزار آزمایش کنترل کیفی ، برای افتتاح پروژه آزادراه غدیر انجام شده است .

احمد نوعی قالیباف با بیان اینکه بیش از ۲۹۶ هزار آزمایش به منظور کنترل کیفیت عملیات اجرایی پروژه آزاد راه غدیر توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شده است ، اظهار داشت : شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حضور موثر و انجام دقیق و سریع آزمایشات فنی و مطالعات مورد نیاز، نقش بسزایی در سرعت و کیفیت عملیات احداث پروژه آزادراه کنارگذرجنوبی تهران ، به طول ۱۵۸ کیلومتر داشته است .

وی افزود : آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک استان تهران و البرز برنامه مطالعاتی و استقرار واحدهای آزمایشگاه محلی خود در پروژه غدیر را از سال ۹۴ آغاز کردند و تمامی آزمایش‌های کیفی لازم برای بهره برداری مطلوب از این پروژه را با دقت و سرعت بالا ، با حضور متخصصین و تجهیزات به روز شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به سرانجام رساندند . پروژه آزادراه غدیر با هدف کاهش چشمگیر بار ترافیکی ، تسهیل و تسریع در تردد ، پدافند غیرعامل و کاهش آلودگی هوا ، در مجاورت استان‎های قزوین ، البرز ، تهران و سمنان ساخته شده است و با اتمام این پروژه ، کمربندی جنوبی تهران تکمیل و تردد خودروهایی که از استان‌های شمال غربی و غرب کشور با عبور از تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می‌روند تسهیل می‌شود .

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از آزادراه کمربندی تهران رونق چشمگیری در توسعه مناسبات حمل و نقلی ایمن و با کیفیت ، برای ۱۴ استان و حتی کشورهای همسایه ایجاد خواهد شد تصریح کرد : آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در این پروژه در قطعات ۲، ۳، ۴ و تقاطع غیر همسطح شمس آباد فعال بوده و در مجموع نزدیک به ۱۳۵ هزار آزمایش در این محورها انجام داده است که شامل ۱۳۰ هزار آزمایش در آزمایشگاه های محلی مستقر ، ۳ هزار آزمایش مربوط به مقاومت مصالح ، ۱۰۲ متر حفاری دستی و ماشینی به منظور انجام مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک و۲ هزار و ۴۰۰ مورد بررسی های تعیین شاخص ناهمواری راه ( IRI) انجام شده است .

قالیباف ادامه داد : بیش از ۲ هزار و ۸۴۳ سری نمونه برداری آسفالت ، بیش از ۱۵۰ هزار نقطه آزمایش دانسیته ، ۳۴۳ سری آزمایشات CBR ، ۷ مورد طرح اختلاط آسفالت ، ۸ مورد طرح اختلاط بتن توسط مهندسین خبره با بهره گیری از تجهیزات خاص در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان انجام شده و نتایج تجزیه و تحلیل آن با دقت و سرعت بالا تحویل کارفرما و پیمانکار پروژه شده است . در این پروژه همچنین آزمایش‌های غیر مخرب و آزمایشات کنترل کیفی جوش به روشهای ut و vt و بازرسی چشمی توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران انجام شده است . کنترل کیفی عملیات بازتاب نور ، خط کشی جاده ، شبرنگ و علائم انجام شده و در مجموع ۱۸۳ اکیپ- روز کار آزمایش کنترل کیفی جوش توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شده است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران همچنین با اشاره به اینکه در بخش مربوط به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز نیز بیش از ۱۳۷ هزار آزمایش در پروژه غدیر انجام شده است گفت : حدود ۱۲۵ هزار آزمایش‌ کنترل کیفی عملیات خاک شامل دانسیته، تراکم نسبی، دانه‌بندی و ضخامت راکفیل، حدود ۶ هزار آزمایش شامل مقاومت فشاری و مغزه گیری عملیات بتن ، بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ آزمایش کنترل کیفی عملیات آسفالت شامل مارشال، تراکم نسبی و قیرپاشی، ۲۲ مورد ارائه طرح اختلاط بتن و آسفالت ، ۱۹۱ نمونه آزمایش مرغوبیت مصالح سنگی، ۶۴ نمونه آزمایش فیزیکی و شیمیایی سیمان، ۱۹۸ آزمایش بازتاب نور خط کشی و کیفیت رنگ، یک هزار و ۶۸۸ آزمایش تعیین نسبت باربری کالیفرنیا (CBR) و طبقه‌بندی خاک و vss و همچنین ۸۹۱ آزمایش شامل میلگرد، قیر ، فلزات و ژئوتکستایل و غیره انجام شده است .

وی با بیان اینکه در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز از ۱۵۸ کیلومتر پروژه غدیر ، ۸۸ کیلومتر محور اصلی و ۱۳ کیلومتر واریانت و تبادل در استان البرز واقع شده است ، افزود : میانگین تعداد آزمایش‌های کنترل کیفی پروژه انجام شده در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز ۱۳۸ مورد آزمایش در هر کیلومتر بوده است . آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان های تهران و البرز برای ارائه خدمات کنترل کیفی مطلوب در کوتاه‌ترین زمان ، بیش از ۲۵ نفر از کارشناسان مجرب و آموزش دیده خود را با بهره‌گیری بیش از ۱۰ دستگاه خودرو به ‌همراه تجهیزات مدرن آزمایشگاهی در طول اجرای پروژه در این قطعات مستقر کرده است .

گفتنی است، آزادراه غدیر بخشی از کریدور شرق به غرب ، شمال به جنوب و بخشی از کریدور ترانزیت آسیایی است که موجب تسهیل تردد خودروهایی که از استان‌های شمال غربی و غرب کشور با عبور از تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می‌روند ، می‌شود . این آزادراه یکی از پروژه‌های مهم کشور است که در یک زمانبندی فشرده با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در مدت پنج سال اجرا شده و یکی از افتخارات مهندسی و عمران کشور محسوب می شود که بر پایه توان داخلی و دانش مهندسان ایرانی توسط وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اجرا شده است .

آزادراه کنارگذر جنوبی تهران (غدیر) ، قرار است ۷ اسفند ۹۹ توسط ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی افتتاح و زیر بار ترافیک خواهد رفت .




مطالب مرتبط

این پل فلزی به طول ۴۶۰ متر بر روی رودخانه کارون شامل ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت به همراه رمپ و لوپ‌‎ها و اصلاحات تقاطع‌های محدوده پل است که نقش ویژه‌ای در جابجایی بار ترافیکی شهر خواهد داشت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به انجام بیش از ۶۸۰ نوع آزمایش در زمینه بتن ، قیر ، آسفالت ، فولاد ، روسازی ...

|

فراهم کردن بستر مناسب جهت استفاده از زیرساخت‌های بندری و تجهیزات در بندر شهید بهشتی ، مشارکت بخش خصوصی در توسعه فعالیت‌های بندری و جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در توسعه اقتصاد دریامحور و توسعه سواحل مکران از جمله اهداف اجرایی پروژه های لجستیکی محسوب می‌شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا رحمانی مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی اظهار کرد : با بیان اینکه خط آهن چابهار - زاهدان تا سال ۹۹ حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت ، گفت : حدود ۶۰ درصد این ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عباس اکبری جانشین فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مراسم شروع عملیات اجرایی فاز دوم فرودگاه امام خمینی گفت : قرارگاه ...

|

نظرات کاربران