هماهنگی و یکپارچگی ، کلید موفقیت در اجرای آزادراه غدیر در زمان مقرر است
طول نسبتا بالای این آزادراه و پراکندگی در چهار استان ، وجود معارضین مختلف ، متنوع ملکی شخصی ، شرکتی ، دولتی و معارضین تاسیساتی ، تقاطع با کلیه شریان های ارتباطی آزادراهی ، بزرگراهی ، راه آهن و خطوط اصلی حامل انرژی و تاسیسات منتهی به تهران و کرج و در نهایت زمان محدود برای انجام طراحی و اجرا و فعال شدن کلیه جبهه های کاری در ۱۵۸ کیلومتر مسیر از عمده مشکلات بر سر راه شروع عملیات اجرایی بود .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مجری آزادراه غدیر گفت : مشارکت و هماهنگی در اجرای این آزادراه ، فعالیت همزمان چند جبهه کاری در طول مسیر ، انجام مطالعات تفصیلی همزمان با تجهیز کارگاه و در نهایت هدف مشترک مسئولین کشور در تکمیل هرچه سریعتر این شریان حیاتی پایتخت موجب شد تا این پروژه در پنج سال از ایده تا اجرا عملیاتی شود .
محمود ملازینل با تاکید بر لزوم احداث این آزادراه گفت : در حال حاضر استان های البرز و تهران ناگزیر درگیر ترافیک و آلودگی وسایل نقلیه عبوری هستند که در این دو شهر توقفی ندارند و برای رسیدن به مقصد از آن عبور می کنند . به همین منظور مسئولین کشور به دنبال ایجاد یک مسیر رابط برای حذف استان های البرز و تهران از حلقه ترافیک شمال غرب و غرب کشور به شرق و شمال شرق بودند که قرارداد احداث آزادراه غدیر در سال ۱۳۹۳ با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و ۳۰ درصدی دولت منعقد و در سال ۱۳۹۴ عملیات طراحی تفصیلی و اجرای آن آغاز شد .
وی در خصوص مشکلات پیش رو در احداث این آزادراه از منظر مجری پروژه توضیح داد و گفت : طول نسبتا بالای این آزادراه و پراکندگی در چهار استان ، وجود معارضین مختلف ، متنوع ملکی شخصی ، شرکتی ، دولتی و معارضین تاسیساتی ، تقاطع با کلیه شریان های ارتباطی آزادراهی ، بزرگراهی ، راه آهن و خطوط اصلی حامل انرژی و تاسیسات منتهی به تهران و کرج و در نهایت زمان محدود برای انجام طراحی و اجرا و فعال شدن کلیه جبهه های کاری در ۱۵۸ کیلومتر مسیر از عمده مشکلات بر سر راه شروع عملیات اجرایی بود .
ملازینل ادامه داد : با توجه به قرار گرفتن این آزادراه در کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب برای استفاده مطلوب باید کل آزادراه به صورت کامل به بهره برداری می رسید در نتیجه همزمان کلیه جبهه های کاری در طول آزادراه با چهار پیمانکار توانمند آغاز شد و ساخت قطعات بتنی و عرشه فلزی پل ها در محل دیگری به صورت همزمان آغاز شد .
مجری آزادراه غدیر توجه ویژه به موضوع ایمنی در این آزادراه را یکی از نقاط قوت پروژه معرفی کرد و اظهار داشت : حضور یک مشاور با صلاحیت در امر کنترل مطالعات از دید ایمنی ، ایجاد خاکریز با شیب شیروانی ۱ به ۶ ، حذف پایه های میانی پل های روگذر از آزادراه و رعایت فاصله عاری از مانع در طرفین آزادراه که موجب بالا بردن ایمنی و توجه به منظر راه است ، از جمله مسایل مهمی است که موجب افزایش ایمنی مسیر می شود .
وی هماهنگی همه سازمان های مرتبط با پروژه را از نکات کلیدی ساخت و پیشرفت پروژه طبق برنامه زمانبندی اعلام کرد و افزود : با توجه به اهمیت این آزادراه، وحدت و همدلی ارکان ها اصلی اجرایی و وجود هدف مشترک در بهره برداری از این آزادراه حیاتی برای پایتخت و استان البرز موجب تکمیل این پروژه و بهره برداری در زمان مقرر شد .