در حال بارگذاری ...

بازگشایی راه ارتباطی ۱۲۰ روستای گرفتار در برف توسط نیروهای راهداری آذربایجان‌شرقی

با وجود بارش برف و کولاک هم اکنون راه های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده ولی رانندگان برای تردد در آن ها باید احتیاط کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت : هم اکنون نیروهای راهداری در حال بازگشایی راه ارتباطی ۱۲۰ روستای بسته شده در اثر بارش برف هستند .

اورجعلی علیزاده با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک شب گذشته راه این تعداد روستاها را بسته است ، افزود : این روستاها در مناطق کوهستانی شهرهای مرند ، ورزقان ، جلفا ، شبستر ، هشترود ، چاراویماق ، بستان آباد ، اهر ، سراب ، میانه و مراغه واقع هستند .

وی با بیان اینکه تلاش می شود راه ارتباطی این روستاها تا پایان امروز بازگشایی شود ، اظهار داشت : شب گذشته به علت افت شدید دما و برای جلوگیری از لغزندگی راه های ارتباطی استان ۲ هزار و ۵۴۰ تن نمک استفاده شده و ۱۱ هزار و ۴۶۰ کیلومترباند از راه های ارتباطی برف روبی شده است . با وجود بارش برف و کولاک هم اکنون راه های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده ولی رانندگان برای تردد در آن ها باید احتیاط کنند .

علیزاده با اشاره به اینکه هم اکنون در گردنه سائین در مسیر سراب - اردبیل کولاک وجود دارد ، ادامه داد : ارتفاع برف در برخی شهرهای استان از جمله اهر، سراب و چاراویماق به حدود ۳۵ سانتی متر رسید . راهداران از شب گذشته به ۷۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و ۲۵ نفر را در راهدارخانه ها اسکان دادند .

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند .

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه ، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه ، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی ، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اهر از اسکان اضطراری ۴۰۰ مسافر گرفتار در برف و کولاک محورهای مواصلاتی این ...

|

۶ دستگاه ماشین آلات سنگین ، ۶ دستگاه کامیون نمک پاش برف روب، ۳ دستگاه خودروی سبک ، ۱۴ دستگاه ماشین آلات استیجاری در امر بازگشایی و برف روبی استفاده شد .

|

ممکن است در برخی از نقاط آزادراه که عملیات عمرانی اجرا می‌شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم ، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می‌شود ، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند .

|

اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل‌ونقل جاده‌ای نشان خواهد داد .

|

عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است .

|

نظرات کاربران