در حال بارگذاری ...

درخواست شرکت های حمل و نقل ریلی برای افزایش قیمت بلیت قطار در سال آینده

بهتر است قیمت‌ها آزاد شود تا بتوان از طریق عرضه و تقاضا بازار را کنترل کرد . در شرایطی که هزینه‌هایی مانند دستمزد در سال جاری افزایش یافته با نگاهی کوته بینانه مانع افزایش قیمت بلیت قطار شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی اعلام کرد : با توجه به حجم مشکلاتی که این صنعت با آن در سال‌های گذشته درگیر بوده ، کرونا بر شدت این معضلات افزوده و دولت نیز هیچ گونه کمکی به ما نکرده است ، درخواست داریم برای سال آینده قیمت بلیت قطار افزایش یابد .

محمد رجبی اظهار کرد : در پی مشکلات و معضلاتی که به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا صنعت ریلی درگیر آن شده است و با توجه به اینکه تاکنون دولت هیچ گونه کمکی به این صنعت نکرده است ، به زودی برای افزایش قیمت بلیت قطار اقدام می‌کنیم . در شرایطی که قیمت تمام شده و هزینه‌های صنعت عدد مشخصی را نشان می‌دهد و بسیاری از نیازهای ما مانند روغن موتور داخلی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است و کالاهایی که وارداتی بوده و با دلار رابطه مستقیمی دارد نیز به همین میزان رشد کرده‌اند ، نمی توان قیمت بلیت قطار را افزایش نداد ، چرا که تنها منبع درآمد صنعت ریلی فروش بلیت است .

رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی ادامه داد : البته می‌توان برای افزایش نیافتن قیمت بلیت قطار تسهیلاتی برای آن قائل شد تا صنایع ریلی که در دوران شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیده‌اند و بارها از سوی مراجع ذیصلاح بابت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته‌اند ، به آستانه توقف فعالیت کشانده نشوند .

رجبی گفت : دولت می‌تواند از طرق مختلف مابه‌التفاوت آن را پرداخت کند اما آیا در شرایطی که تسهیلات کرونایی پس از گذشت یک سال از شیوع این ویروس ، هنوز به ما پرداخت نشده است و برخی مدیران از تمکین به قانون خودداری می‌کنند ، می‌توان به تامین این منابع مالی از سوی دولت امیدوار بود ؟

وی تصریح کرد : بهتر است قیمت‌ها آزاد شود تا بتوان از طریق عرضه و تقاضا بازار را کنترل کرد . در شرایطی که هزینه‌هایی مانند دستمزد در سال جاری افزایش یافته با نگاهی کوته بینانه مانع افزایش قیمت بلیت قطار شد . چرا که خطری جدی بخش ریلی مسافری را تهدید می کند و شاید بتوان نوروز ۱۴۰۰ را بدون افزایش قیمت سپری کرد اما دغدغه های جدی به وجود آمده که بخش ریلی برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به منابع مالی نیاز جدی دارد و این صنعت منابعی دیگری به غیر از افزایش قیمت بلیت قطار ندارد .




مطالب مرتبط

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

امسال نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد در مجموع تعداد مسافر و ۶ درصد در نفر کیلومتر افزایش داشتیم .

|

بر اساس اطلاعیه های قبلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و طبق قوانین و مقررات ، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیت مطابق با نام و نام خانوادگی خود باشند . لذا ماموران کنترل بلیت موظفند با رویت کارت شناسایی معتبر از مسافر ، نام فرد را با تصویر بلیت بررسی کرده و از ورود ...

|

نظرات کاربران