در حال بارگذاری ...

تکمیل دیواره ساحلی محور خرم آباد - پلدختر نیازمند منابع اعتباری

ماهیت اعتباری بسیاری از پروژه های ابنیه فنی مربوط به سیل است و باید از محل اعتبارات بحران و سیل تامین شود در سال ۹۸ این اعتبارات تامین شد اما در سال جاری پایدار نشد با این حال سازمان راهداری با اعتبارات داخلی خود مانع توقف پروژه ها گردید که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات از سوی دولت ، پروژه های باقیمانده را در اوایل سال آینده به بهره برداری برسانیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ایمنی محور خرم آباد _ پلدختر نیاز به احداث دیواره ساحلی دارد که بخش هایی از این دیواره اجرایی شده ، اما تکمیل آن نیازمند منابع اعتباری مناسب است .

محمدرضا زمانیان در جریان بازدید از پروژه های ایمن سازی نقاط پرتصادف و مرمت و بازسازی ابنیه فنی آسیب دیده استان لرستان در سیل های سال ۹۸ گفت : وقوع سیل در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های راه در استان لرستان وارد کرد که بیشترین آسیب ها را در محور خرم آباد _ پلدختر به جا گذاشت .

وی افزود : بخش های زیادی از محور خرم آباد _ پلدختر به دلیل مجاورت با رودخانه کشکان آسیب جدی دیده است که برای ایمن سازی آن نیاز به احداث دیواره ساحلی و سازه هایی است که علاوه بر حفظ جاده ، در برابر سیل‌های احتمالی بعدی نیز مقاومت کنند ، در حال حاضر بخش هایی از این دیواره اجرایی شده اما برای تکمیل آن نیازمند منابع اعتباری مناسب هستیم . با توجه به ضرورت ایجاد راه ایمن تر در نقاط آسیب پذیر ، پروژه احداث واریانت جدید توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال اجرا است .

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از سیل و بازگشایی موقت راه ها ، مطالعات فنی پروژه های دائمی ابنیه فنی در محورهای آسیب دیده استان آغاز گردید ، گفت : با تلاش شبانه روزی و مدیریت فنی استان و حمایت اعتباری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکنون بیش از  ۸۰ درصد پروژه های مرمت و بازسازی پل ها و ابنیه فنی استان اجرایی شده است ، بخشی از این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز رو به اتمام هستند ، این پروژه ها هم علیرغم همه محدودیت های اعتباری و سختی اجرا ، از نظر فنی و اجرایی به‌خوبی پیش رفته است .

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت : ماهیت اعتباری بسیاری از پروژه های ابنیه فنی مربوط به سیل است و باید از محل اعتبارات بحران و سیل تامین شود در سال ۹۸ این اعتبارات تامین شد اما در سال جاری پایدار نشد با این حال سازمان راهداری با اعتبارات داخلی خود مانع توقف پروژه ها گردید که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات از سوی دولت ، پروژه های باقیمانده را در اوایل سال آینده به بهره برداری برسانیم .

مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر خود همراه با عارف امرایی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از پروژه های تعریض ، حذف نقاط پرتصادف ، اجرای دیواره ساحلی و پل های سپهبد شهید سلیمانی (بابازید) ، پران پرویز ، برگلان سوخته ، شهید ولی الله آزادی (کلات زیودار) ، طاق عباسعلی و حیات الغیب در محور خرم آباد _ پلدختر و پل های آسیب دیده شهرستان سلسله بازدید و راهکارهای لازم جهت بهبود روند اجرای فنی و پیشرفت این پل‌ها را مورد ارزیابی قرار داد .




مطالب مرتبط

این تفاهم‌نامه امروز بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع احداث ، تعریض ، بهسازی ، ایمن‌سازی و بهره‌برداری از معابر اصلی و فرعی سطح جزیره منعقد شد .

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران استانی ...

|

نظرات کاربران