در حال بارگذاری ...
  • تکمیل دیواره ساحلی محور خرم آباد - پلدختر نیازمند منابع اعتباری

    ماهیت اعتباری بسیاری از پروژه های ابنیه فنی مربوط به سیل است و باید از محل اعتبارات بحران و سیل تامین شود در سال ۹۸ این اعتبارات تامین شد اما در سال جاری پایدار نشد با این حال سازمان راهداری با اعتبارات داخلی خود مانع توقف پروژه ها گردید که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات از سوی دولت ، پروژه های باقیمانده را در اوایل سال آینده به بهره برداری برسانیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، ایمنی محور خرم آباد _ پلدختر نیاز به احداث دیواره ساحلی دارد که بخش هایی از این دیواره اجرایی شده ، اما تکمیل آن نیازمند منابع اعتباری مناسب است .

    محمدرضا زمانیان در جریان بازدید از پروژه های ایمن سازی نقاط پرتصادف و مرمت و بازسازی ابنیه فنی آسیب دیده استان لرستان در سیل های سال ۹۸ گفت : وقوع سیل در سال گذشته بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های راه در استان لرستان وارد کرد که بیشترین آسیب ها را در محور خرم آباد _ پلدختر به جا گذاشت .

    وی افزود : بخش های زیادی از محور خرم آباد _ پلدختر به دلیل مجاورت با رودخانه کشکان آسیب جدی دیده است که برای ایمن سازی آن نیاز به احداث دیواره ساحلی و سازه هایی است که علاوه بر حفظ جاده ، در برابر سیل‌های احتمالی بعدی نیز مقاومت کنند ، در حال حاضر بخش هایی از این دیواره اجرایی شده اما برای تکمیل آن نیازمند منابع اعتباری مناسب هستیم . با توجه به ضرورت ایجاد راه ایمن تر در نقاط آسیب پذیر ، پروژه احداث واریانت جدید توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال اجرا است .

    وی با بیان اینکه بلافاصله پس از سیل و بازگشایی موقت راه ها ، مطالعات فنی پروژه های دائمی ابنیه فنی در محورهای آسیب دیده استان آغاز گردید ، گفت : با تلاش شبانه روزی و مدیریت فنی استان و حمایت اعتباری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکنون بیش از  ۸۰ درصد پروژه های مرمت و بازسازی پل ها و ابنیه فنی استان اجرایی شده است ، بخشی از این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز رو به اتمام هستند ، این پروژه ها هم علیرغم همه محدودیت های اعتباری و سختی اجرا ، از نظر فنی و اجرایی به‌خوبی پیش رفته است .

    مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت : ماهیت اعتباری بسیاری از پروژه های ابنیه فنی مربوط به سیل است و باید از محل اعتبارات بحران و سیل تامین شود در سال ۹۸ این اعتبارات تامین شد اما در سال جاری پایدار نشد با این حال سازمان راهداری با اعتبارات داخلی خود مانع توقف پروژه ها گردید که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات از سوی دولت ، پروژه های باقیمانده را در اوایل سال آینده به بهره برداری برسانیم .

    مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر خود همراه با عارف امرایی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از پروژه های تعریض ، حذف نقاط پرتصادف ، اجرای دیواره ساحلی و پل های سپهبد شهید سلیمانی (بابازید) ، پران پرویز ، برگلان سوخته ، شهید ولی الله آزادی (کلات زیودار) ، طاق عباسعلی و حیات الغیب در محور خرم آباد _ پلدختر و پل های آسیب دیده شهرستان سلسله بازدید و راهکارهای لازم جهت بهبود روند اجرای فنی و پیشرفت این پل‌ها را مورد ارزیابی قرار داد .




    مطالب مرتبط

    لزوم ارائه سرویس مناسب به مسافران نوروزی برای داشتن سفری ایمن و روان

    لزوم ارائه سرویس مناسب به مسافران نوروزی برای داشتن سفری ایمن و روان

    در حال حاضر نظر به اهمیت حفظ سلامت مردم ، بیشتر تمرکز این اداره کل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن جهت حفظ کیفیت بهداشتی پایانه‌ها در بالاترین سطح جهت خدمت رسانی و سفری امن با آرامش است .

    |

    فردا با دستور رییس جمهور آزادراه غدیر افتتاح می شود

    فردا با دستور رییس جمهور آزادراه غدیر افتتاح می شود

    در موارد اضطراری خارج شدن از محورهای شهر و تبادل بین محورها یک معضل بود و با افتتاح این آزادراه اگر مسیری قفل بشود با توجه به دسترسی این پروژه به ۴ آزادراه پایتخت و دو بزرگراه می توان وارد محور دیگری شد .

    |

    آسفالت بیش از هفت هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور در قالب طرح ابرار

    آسفالت بیش از هفت هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور در قالب طرح ابرار

    برای ارتقا شاخص آسفالت در راه های روستایی حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان که ۱۷ درصد با متوسط کشوری فاصله دارد مقرر شده است در طرح ابرار دو ، ۴۷۵ کیلومتر از راه های روستایی این اداره کل آسفالت شود تا شاهد بهبود شاخص ها در این خطه از ایران ...

    |

    بکارگیری رویکردهای نوین ایمنی در آزادراه غدیر

    بکارگیری رویکردهای نوین ایمنی در آزادراه غدیر

    در این آزادراه بکارگیری رویکرد نوین در طراحی با عنوان راه بخشنده با آخرین استانداردهای بین المللی ، استفاده از حفاظ بتنی - مفصلی در آزادراه برای اولین بار در کشور و حذف پایه میانی پل های بزرگ و افزایش ایمنی از دیگر موارد رعایت شده در این پروژه است .

    |

    نظرات کاربران