در حال بارگذاری ...
  • ۱۰ برابر شدن اعتبارات توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل طی سه سال گذشته

    با تلاش مسئولان استانی و نمایندگان در بودجه سالانه تلاش شده تا طرح‌‌های بزرگراهی استان اردبیل از ردیف اعتبار ملی بهره‌مند شوند که در بودجه سال آینده نیز احداث بزرگراه سه راهی سربند تا مشگین‌شهر در ردیف ملی قرار گرفته و مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : در سالجاری اعتبارات توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل در مقایسه با سه سال پیش ۱۰ برابر شده است .

    علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با حضور در برنامه تلویزیونی اظهار کرد : اعتبار اختصاص یافته برای توسعه بزرگراه‌ها در سال ۹۶ در حدود ۲۷ میلیارد تومان بود که در این سه سال با یک جهش قابل قبول این رقم در سالجاری به بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است .

    وی هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۱۲ تا ۲۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد : تمام طرح‌های توسعه‌ای بزرگراهی استان اردبیل دارای ردیف اعتبار ملی است و در یک افق بلند مدت می‌توان به ارتقای تمام راه‌های مواصلاتی استان امیدوار بود .

    معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ویژگی احداث بزرگراه را دو باند جداگانه رفت و برگشت برای ایمنی تردد با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت : البته احداث بزرگراه در منطقه کوهستانی و دشت ماهوری شرایط متفاوتی دارد ولی در استان سعی بر این است تا نهضت توسعه بزرگراه‌ها با قوت و قدرت ادامه یابد . در استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه تاکنون زیر بار ترافیک رفته و احداث ۲۸۵ کیلومتر بزرگراه نیز در مرحله اجراست .

    وی ادامه داد : با تلاش مسئولان استانی و نمایندگان در بودجه سالانه تلاش شده تا طرح‌‌های بزرگراهی استان اردبیل از ردیف اعتبار ملی بهره‌مند شوند که در بودجه سال آینده نیز احداث بزرگراه سه راهی سربند تا مشگین‌شهر در ردیف ملی قرار گرفته و مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شده است . براساس نیازسنجی که در استان انجام شده احداث و توسعه بزرگراه‌ها با اولویت در حال انجام است به طوری که در چهار سال اخیر توسعه بزرگراه‌ها نسبت به گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته است .

    یوسف‌زاده تصریح کرد : در حال حاضر ۸۱۲ کیلومتر از راه‌های استان اردبیل دارای ردیف اعتباری ملی است و ما فاز به فاز این پروژه‌ها را بعد مطالعه به پیمانکار واگذار می‌کنیم تا عملیاتی اجرایی آنها انجام شود . ۳۹ کیلومتر احداث بزرگراه در مرحله تکمیل مطالعات و ۳۱۰ کیلومتر نیز در دست مطالعه است که در سال‌های آینده با تامین اعتبار مناسب عملیات اجرایی آنها سرعت بیشتری خواهد گرفت .

    معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان تلاش اداره کل راه و شهرسازی را تکمیل بزرگراه‌ها با اولویت تردد و نقاط حادثه‌خیز یادآور شد و بیان کرد : امیدواریم در سال‌های آینده همه پروژه‌های شروع شده در این حوزه به اتمام رسیده و اهالی استان با ایمنی و اطمینان خاطر بیشتر تردد کنند .




    مطالب مرتبط

    مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    در سال گذشته ، بیشترین نصب روشنایی در محورهای مواصلاتی و نقاط حادثه‌خیز در استان مربوط به شهرستان ازنا است .

    |

    در حال حاضر ۲۷ قرارداد طرح احداث و بهسازی حوزه راه در استان اصفهان به طول ۱۶۵.۲۰ کیلومتر در حال اجراست که این طرح‌ها شامل احداث و تکمیل راه اصلی ، باند دوم ، تقاطع غیر همسطح ، کنارگذر ، تونل و پل ، راه‌سازی و... است .

    |

    با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در سی کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد از این‌ رو کمپین ۳۰-۶۰ در نوروز ۱۴۰۳ با تشکیل کمیته‌ای تحت همین عنوان ، علاوه بر برپایی استراحتگاه‌ها جهت ترغیب مسافران به توقف ، نقاط حادثه‌خیز را نیز احصا می‌کند تا اقداماتی مشابه جهت ...

    |

    بهسازی و روکش آسفالت محور کاشان - مشهد اردهال از پل حسنارود تا مشهد اردهال به طول ۶.۵ کیلومتر ، محور مشهد اردهال به کاشان محدوده سه راهی چنار تا سه راهی نیاسر به طول ۷ کیلومتر و ۸.۵ کیلومتر از محور کاشان به برزک و یک کیلومتر از محور قدیم کاشان - قم با همت و پیگیری اداره کل راهداری ...

    |

    نظرات کاربران