در حال بارگذاری ...

رونق فرودگاه های شاهرود و سمنان با راه اندازی تاکسی هوایی

در فرودگاه سمنان زمینه فعالیت های هوانوردی عمومی فراهم و در حال حاضر پروازهای آموزشی نیز انجام می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یکی از اقدامات مؤثر در فعال‌سازی فرودگاه‌های سمنان و شاهرود را راه اندازی تاکسی هوایی برای پروازهای زیر ١٩ نفر عنوان کرد و گفت : با این اقدام ، مردم استان سمنان از ظرفیت های ایجاد شده در دو فرودگاه‌ مذکور بهره مند می‌شوند .

سیاوش امیرمکری در دیدار با علیرضا آشناگر ، استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از اقدامات مؤثر در فعال سازی فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه سمنان و شاهرود فعال سازی ایرتاکسی در این مراکز برای پروازهای زیر ١٩ نفر است ، تاکید کرد : با این اقدام شاهد ارتباط بهتر بین فرودگاه‌های استان و فرودگاه‌های استان‌های همجوار خواهیم بود که در نهایت موجب کمک به اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مقررات و دستورالعمل های بهره برداری از خدمات ایرتاکسی‌ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری در حال تهیه است ، افزود : تاکنون مجوز برقراری ایرتاکسی به هیچ شرکت و مجموعه‌ای در سطح کشور اعطا نشده اما متقاضیانی در حال طی مراحل برای اخذ این مجوز هستند . از سوی دیگر تامین هواپیماهای با ظرفیت زیر ١٩ نفرو بروز دنیا ، به مراتب ارزان‌تر و سهل تر از هواپیماهای بدنه متوسط و پهن پیکر است .

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت : در فرودگاه سمنان زمینه فعالیت های هوانوردی عمومی فراهم و در حال حاضر پروازهای آموزشی نیز انجام می شود .

امیرمکری با بیان اینکه فرودگاه‌های سمنان و شاهرود زیرساخت‌های خوبی برای انجام پروازهای مختلف را دارند ، ابراز داشت : ترمینال جدید مسافری فرودگاه شاهرود چندی پیش در ارتباط ویدئو کنفرانسی، توسط رئیس محترم جمهوری افتتاح شد .‌

وی افزود : ظرفیت فرودگاه‌های کشور ، بیش از میزان استفاده فعلی از آنهاست و امیدواریم با پایان یافتن کرونا و ورود ناوگان ‌مناسب با اقلیم‌ کشور بتوانیم از ظرفیت فرودگاه‌های کشور و بویژه فرودگاه‌هایی مثل شاهرود و سمنان هرچه بیش‌تر استفاده کنیم .

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه باید بمنظور فعال سازی فرودگاه‌های سمنان و شاهرود مسیرهای پروازی از مبدا فرودگاه‌های استان سمنان به فرودگاه‌های کیش ، قشم ، مشهد و … تعریف شود ، بیان کرد : تکمیل ترمینال مسافری فرودگاه سمنان و محوطه سازی این فرودگاه از برنامه‌های در حال اجرای شرکت فرودگاه‌های کشور در این فرودگاه است .

امیرمکری با بیان اینکه به منظور تکمیل پروژه‌های عمرانی فرودگاه نیازمند تامین اعتبارات ملی بوده و درخواست آن از طرف وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است ، تاکید کرد : با توجه به توافقات انجام شده با ایرلاین‌ها در حال حاضر مشکلی برای سوخت هواپیماهای ورودی و خروجی در فرودگاه سمنان نخواهیم داشت اما ضرورت ایجاد مرکز سوخت‌گیری در این فرودگاه امری لازم و ضروری است .




مطالب مرتبط

سال گذشته به ترتیب فرودگاه بین المللی مهرآباد با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار مسافر در رتبه اول ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مسافر در رتبه سوم از نظر تعداد مسافر قرار ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ به حضور سرپرست اداره کل مخابرات ، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها ؛ مرکز AFTN و دیتاسنتر ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

‌در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد ، ‌به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی ، این خدمات ارتقا می‌یابد ، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم .

|

نظرات کاربران