در حال بارگذاری ...

ورود ۱۴۳ دستگاه ماشین آلات راهداری سنگین به شبکه راه‌های کشور

در حال حاضر ماشین آلات راهداری با سن بالای ۲۳ سال در شبکه راه‌های کشور فعالیت می‌کنند و نگهداری آنها به دلیل مصرف سوخت زیاد و قطعات به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و لازم است ناوگان راهداری فرسوده به مرور زمان از سیستم خارج شوند لذا کاهش سن ناوگان راهداری با خرید ماشین آلات مدرن و کارا و با توجه به سیاستگذاری سازمان جهت نوسازی ناوگان راهداری و خروج تدریجی ماشین آلات فرسوده و خارج از رده در دستور کار قرار دارد ‌.

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و حمایت از کالای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی ماشین‌آلات راهداری و راهسازی ، خرید ۱۴۳ دستگاه ماشین آلات سنگین توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده دنبال می‌‌شود .

داریوش امانی قائم مقام ریاست این سازمان با بیان این مطلب گفت : تاکنون ۱۰۰ دستگاه از پرکاربردترین ماشین آلات سنگین شامل لودر ، گریدر ، بیل مکانیکی و بولدوزر به ادارات کل سراسر کشور خریداری و تحویل شده و مابقی در مرحله عقد قرارداد جهت تحویل است که با ورود این ماشین‌آلات عملیات راهداری در راه‌های کشور با کیفیت و سرعت بیشتری انجام و نقش موثری در ایمنی سفر های جاده ای هموطنان خواهد داشت .

وی افزود : در حال حاضر ماشین آلات راهداری با سن بالای ۲۳ سال در شبکه راه‌های کشور فعالیت می‌کنند و نگهداری آنها به دلیل مصرف سوخت زیاد و قطعات به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و لازم است ناوگان راهداری فرسوده به مرور زمان از سیستم خارج شوند لذا کاهش سن ناوگان راهداری با خرید ماشین آلات مدرن و کارا و با توجه به سیاستگذاری سازمان جهت نوسازی ناوگان راهداری و خروج تدریجی ماشین آلات فرسوده و خارج از رده در دستور کار قرار دارد ‌.

امانی خاطرنشان کرد : از آن‌جا که راه‌ها از سرمایه‌های ملی و مهم‌ترین عامل توسعه اجتماعی اقتصاد کشور هستند ، بهبود و توسعه شبکه راه‌های یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها و زیرساخت‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی کشورها محسوب می‌شود لذا نوسازی ماشین‌آلات راهداری از مهم‌ترین ابزار در انجام عملیات نگهداری شبکه راه‌های کشور برای تردد ایمن و روان حمل و نقل جاده ای و سن دستگاه در بهره وری ماشین آلات بسیار حائز اهمیت است .

وی ابراز امیدواری کرد با ورود ناوگان جدید راهداری به شبکه راه‌های کشور ضمن تسهیل و تسریع در ارائه خدمات راهداری ، زمینه ارائه خدمات مطلوب و شایسته‌تر به هموطنان و ارتقا ایمنی سفرهای جاده‌ای فراهم شود.




مطالب مرتبط

۳۵۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در ۴۷۸ پایگاه راهداری و ۲۴۸ گردنه استراتژیک کشور در راه‌های شریانی مستقر و مشغول فعالیت برفروبی هستند .

|

گشت های راهداری با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی کشور حضور دارند و به طور مداوم گشت‌زنی های لازم را انجام می‌دهند . طی دو روز گذشته بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی در سطح کشور برف‌روبی شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

نظرات کاربران