در حال بارگذاری ...

رونمایی از سامانه‌های هوشمند راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای با حضور وزیر راه و شهرسازی

یکی از وعده‌هایی که در جهت کارآمد سازی و تحول در حوزه‌های گوناگون داده‌شده ، تغییرات اساسی در کارکرد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بود که مردم در آینده نزدیک نتایج آن را احساس خواهند کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سامانه یکپارچه مدیریت پل‌ها و ابنیه فنی ، دور سوم عملیات سامانه پایش سیستماتیک وضعیت رویه راه‌ها ، سامانه جامع راهداری ، سامانه ملی ارزیابی ایمنی راه‌های کشور، سامانه نظارت هوشمند بر عملکرد رانندگان،‌ناوگان و شرکت‌های حمل‌ونقل کالای برون‌شهری کشور و سامانه شناسایی نقاط پر تصادف و پروژه های دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور وزیر راه و شهرسازی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به بهره‌برداری رسید .

محمد اسلامی در مراسم رونمایی از سامانه‌های هوشمند راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت : یکی از وعده‌هایی که در جهت کارآمد سازی و تحول در حوزه‌های گوناگون داده‌شده ، تغییرات اساسی در کارکرد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بود که مردم در آینده نزدیک نتایج آن را احساس خواهند کرد .

نگهداری از ۲۳۰ هزار کیلومتر انواع راه در کشور

وی افزود : با توجه به وجود بیش از ۲۳۰ هزار کیلومتر راه آسفالت درکشور که ایمنی آن‌ها تحت تأثیر مخاطرات جوی و بحران‌هایی مانند وقوع سیل و زلزله قرار می‌گیرد، لذا شناسایی بر خط و برنامه‌ریزی سیستماتیک برای حفظ ایمنی آنها جزء ملزومات بوده است و اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای هوشمند سازی یک نشانه مهم و ماندگار به شمار می رود.

وی با اشاره به عزم این سازمان جهت ارتقای شاخص کیفیت روکش آسفالت راه‌های کشور گفت: امروز فاز سوم بهره‌برداری و برداشت اطلاعات رویه راه‌های کشور به طول ۶۰ هزار کیلومتر آغاز می‌شود.

بهره برداری از ۱۸۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در دهه فجر

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پروژه‌های روکش آسفالت به طول ۱۸۰۰ کیلومتر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید، تاکید کرد: باید فعالیت پیمانکاران حوزه روکش آسفالت به گونه‌ای باشد که عمر رویه راه رو به افزایش و روند اضمحلال آن کاهشی باشد ، همچنین با انجام اقدامات بهسازی به موقع و مستمر نباید شاهد آسیب جدی در راه‌های شریانی، اصلی، روستایی و فرعی باشیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به ثبت بیش از ۱۱۰ هزار پل در کشور بیان داشت : بالغ بر ۱۰ هزار دستگاه پل در جریان سیل سال گذشته آسیب دیدند؛ اما طراحی و بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند برای پایش لحظه‌ای وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی بیانگر عزم جدی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای انجام برنامه‌های سیستماتیک در شرایط مختلف باهدف جلوگیری از فروریزش و تخریب کامل این سرمایه‌های ملی است.

بازسازی ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در سال جاری

اسلامی در ادامه به بازسازی ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سال جاری اشاره کرد و گفت: نگاه غیرواقع‌بینانه به این‌که راهداری یک فعالیت حاکمیتی است نه تصدی‌گری به مسئله نگهداری راه‌ها در کشور ضربه زده است، در حالی‌که راهدار به عنوان نگهبان و حافظ منافع ملی نیازمند رسیدگی است. از طرفی ماشین‌آلات راهداری نیز نیازمند نوسازی و تجهیزات نو است تا تحت مدیریت سیستمی بتواند نسبت به انجام خدمات شبانه‌روزی اقدام کند . ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۱۰۰ راهدارخانه باید همواره آماده به کار باشند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری معلمان جاده‌ها هستند به طوری که اصول رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را به سایر کاربران جاده آموزش می‌دهند لذا ایجاد یک سامانه هوشمند نظارت بر عملکرد و رفتار رانندگان و ناوگان حمل‌ونقل عمومی بیانگر آن است که یک نظام یکپارچه هوشمند همواره نسبت به رفتار آن‌ها آنگاه است و به ارتقا کیفیت حمل‌ونقل عمومی کمک می‌کند .

حمل ۱۲ میلیون تن بار دارای بارنامه در هفته

اسلامی از حمل ۱۲ میلیون تن بار دارای بارنامه به طور هفتگی در کشور خبر داد و گفت: با به وجود آمدن همگرایی در کشور در راستای دستیابی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی هوشمند و مدرن، علاوه بر ارتقای بهره‌وری، کاربران، رانندگان و بهره‌برداران از یک ناوگان ایمن برخوردار می‌شوند .

وی با اشاره به ضرورت توجه به تصادفات رانندگی در جاده‌ها خاطرنشان کرد : با توجه به سهم ۸۶ درصدی عامل انسانی در تصادفات رانندگی که عمده عوامل نیز عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی است، سامانه پایش تصادفات رانندگی برای دستیابی به راهکار و اقدام مکمل به منظور جلوگیری از وقوع مجدد حوادث رونمایی شد.

رفع ۲۵۹ نقطه پر تصادف با همکاری پلیس راه

این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد : سال گذشته با همکاری پلیس راهور ناجا طرحی برای رفع ۲۵۹ نقطه پر تصادف تعریف و تعداد کثیری از آن‌ها برطرف شد ، پس از این سایر نقاط با استفاده از سامانه‌های هوشمند شناسایی و بر طرف می‌شوند . با برنامه‌ریز منسجم ، قرارگاه سفرهای نوروزی باید برقرار شود و طبق ضوابط ستاد سفرهای نوروزی ، جاده‌های ایمن برای پذیرش مسافران در این ایام مهیا شود .




مطالب مرتبط

راهداران با تلاش شبانه روزی و بسیج همه امکانات از جمله ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین برای ارائه خدمات در مناطق درگیر سیلاب به منظور مرمت و بازگشایی راه‌های آسیب دیده در ایرانشهر ، کنارک ، دشتیاری ، قصرقند ، چابهار و نیک شهر مشغول فعالیت و امدادرسانی هستند .

|

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این سفر ۷ طرح لکه‌گیری ، بهسازی و روکش آسفالت در محورهای اصلی و شریانی استان قزوین را نیز با اعتبار ۲۴۷۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد کرد .

|

از مجموع پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شد ، ۳۱ پروژه روکش آسفالت در ۳۳۷ کیلومتر و ۶ پروژه ایمنی راه شامل ۱۳ کیلومتر اجرای روشنایی ، ۷ کیلومتر بهسازی روشنایی و ۷ کیلومتر نصب نیوجرسی آماده شروع عملیات اجرایی هستند .

|

قوانین و مقررات مورد نیاز برای تامین منابع و تجهیزات و رفع موانع اختصاص بودجه پیگیری خواهد شد . جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها با حضور همه دستگاه‌ها و نهادهای عضو و مشارکت پررنگ استان‌ها هر دو هفته یک بار برگزار شود .

|

همواره خواسته‌ایم قیرهای باکیفیت و دارای ناخالصی کمتر در پروژه‌های راهسازی داخل مورد استفاده قرار بگیرند و بتوانیم حداکثر بهره را از قیر باکیفیت ببریم .

|

نظرات کاربران