در حال بارگذاری ...

رسیدگی به تخلفات بهره برداران مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی کشور

درحال حاضر تعداد ۸۴۶ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در سطح شبکه راه های کشور در حال بهره‌برداری وجود دارد که این مجموعه‌ها توسط کمیته ویژه نظارت در سطح ادارات کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استانها و شهرستانهای تابعه بازدید و بر امر بهره‌برداری آنها به خصوص رعایت موارد بهداشتی و نظافتی در نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مجموعه‌های یاد شده بر اساس شیوه‌نامه بهداشتی ابلاغی ، نظارت مستمر ودوره ای انجام می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تعداد ۳۰۹ نامه اخطار طی ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ توسط ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانها به مدیران مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و تیرپارک ها ابلاغ شده ، و پس از صدور چندین مرحله تذکر و عدم توجه به رفع موارد مربوطه ، ۱۴ پرونده تنظیم و رای قانونی برای آن ها صادر شده است .

حمیدرضا شهرکی‌ثانوی مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت : با توجه به اهمیت موضوع رعایت موارد بهداشتی در فضاهای عمومی مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی از جمله نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در راستای ارتقاء خدمات به کاربران جاده‌ای، در صورت عدم توجه بهره برداران مجتمع های خدماتی رفاهی به اخطارهای اعلامی از سوی کمیته ویژه نظارت استانی و شهرستان های تابعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، جهت رفع نواقص احتمالی ، مراتب در جلسه کمیسیون رسیدگی به تخلفات که دبیرخانه آن در دفترحقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مستقر است، مطرح می شود و رأی قانونی صادر می شود . 

وی افزود : در سال ۱۳۹۸ نیز از مجموع ۲۹۵ فقره نامه اخطارصادرشده توسط ادارت کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانها به مدیران مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و تیرپارک ها ، ۲۵ پرونده تنظیم و پس از صدور چندین مرحله تذکر و عدم توجه به رفع موارد مربوطه منجر به صدور رای شده است . با توجه به ضرورت موضوع وتوجه به رعایت نکات بهداشتی در نمازخانه ها و به خصوص سرویسهای بهداشتی از مجموع تعداد های اخطارهای ابلاغی در سال ۹۸ و ۹۹ از سوی ادارات کل تابعه استانی به بهره برداران مجتمع های خدماتی رفاهی ، تعداد ۹۸ مورد مربوط به رعایت نظافت و موارد بهداشتی مربوط به سرویسهای بهداشتی مجموعه های یادشده است .

مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری اظهار داشت : درحال حاضر تعداد ۸۴۶ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در سطح شبکه راه های کشور در حال بهره‌برداری وجود دارد که این مجموعه‌ها توسط کمیته ویژه نظارت در سطح ادارات کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استانها و شهرستانهای تابعه بازدید و بر امر بهره‌برداری آنها به خصوص رعایت موارد بهداشتی و نظافتی در نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مجموعه‌های یاد شده بر اساس شیوه‌نامه بهداشتی ابلاغی ، نظارت مستمر ودوره ای انجام می شود .

شهرکی تصریح کرد : براساس تبصره ذیل ماده واحده قانون اجازه امتیاز سرقفلی و مشارکت غرف فروشگاه‌های پایانه‌های عمومی‌بار و مسافر و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و شرایط و ضوابط مربوط به آن (مصوب سال ۷۷ ) در قالب طرح جامع خدماتی رفاهی بین‌راهی ، کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون رسیدگی به تخلفات بهره‌برداران مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی پیش‌بینی شده که حسب بازدید های انجام شده از سوی کمیته ویژه نظارت در سطح استانی و شهرستان ها ، اخطارهای لازم به بهره‌برداران مجموعه‌های یاد شده ابلاغ ، تا نسبت به رفع نواقص اقدام نمایند .

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه بهره‌برداران به اخطارهای ابلاغی ، موضوع در کمیسیون رسیدگی به تخلفات بهره‌برداران مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی کشور مستقردر ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طرح و رسیدگی می شود .

گفتنی است سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۷۰ به منظور دریافت شکایات و پیشنهاد های کاربران جاده ای از وضعیت نمازخانه های واقع در مجتمع های خدماتی رفاهی ، راه اندازی شده است.




مطالب مرتبط

با توجه به اینکه محورهای استان بوشهر هرساله در ایام نوروز میزبان مسافران میلیونی می‌باشد ، از این رو اهمیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی و راهدارخانه‌ها برای استراحت کوتاه و رفع خستگی و خواب آلودگی مسافران نوروزی و در نتیجه کاهش تصادفات جاده‌ای دو چندان می‌شود .

|

۱۱ فقره موافقت اصولی مجتمع خدماتی رفاهی جدید صادر شده است . در سال جاری درآمدی بالغ بر۲۰ میلیارد ریال از محل عقد قراردادهای جدید و معوقات حاصل شده است .

|

با بهره‌برداری از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در حال ساخت در سال‌های آتی ، در ازای هر ۵۶ کیلومتر یک باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در جاده‌های کشور خواهیم داشت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان شمالی از احداث و بهسازی بیش از ۵۵۸ کیلومتر راه روستایی ، فرعی و اصلی در ...

|

کمیسیون‌ ویژه ماده ۱۲ ، پاسخگویی سریع به شکایات مسافران نوروزی هم‌راستا و در تکمیل زنجیره نظارت‌های سازمانی و با هدف رعایت قوانین و مقررات حمل و نقلی در بازه زمانی اجرای طرح نوروزی و اطمینان‌بخشی نسبت به ارائه خدمات مطلوب به مسافران فعال است .

|

نظرات کاربران