در حال بارگذاری ...
  • آخرین وضعیت پروژه های راهسازی استان لرستان

    محور خرم ‌آباد - نورآباد که قسمتی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است یکی دیگر از چهارخطه‌هاست که ۸۵ کیلومتر است و ۶۲ کیلومتر آن چهارخطه شده و مابقی در حال انجام است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سرپرست راه و شهرسازی لرستان آخرین وضعیت پروژه های راهسازی در استان را تشریح کرد .

    وحید کرم الهی در خصوص آخرین وضعیت پروژه های راهسازی استان بیان داشت : مهمترین محورهای استان چهارخطه‌هایی هستند که منتهی به مرکز لرستان می‌شوند . چهارخطه خرم‌آباد-بروجرد به طول ۱۰۰ کیلومتر بوده که سال‌های گذشته عملیات اجرایی آن تمام شده و در حال بهره‌برداری است .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان با بیان اینکه محور خرم‌آباد - کوهدشت یکی دیگر از چهارخطه‌هاست که ۸۷ کیلومتر است ؛ ۷۴ کیلومتر آن چهارخطه شده و زیر بار ترافیک قرار دارد و ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده در دست ساخت است ، گفت : از این ۱۳ کیلومتر در دست احداث ، ۸ کیلومتر آن در محدوده خرم‌آباد و از قبرستان خضر به سمت کوهدشت است و مابقی در محدوده شهرستان کوهدشت ( واریانت چنار ) در دست ساخت است .

    وی گفت : محور خرم ‌آباد - نورآباد که قسمتی از کریدور بزرگراهی غرب کشور است یکی دیگر از چهارخطه‌هاست که ۸۵ کیلومتر است و ۶۲ کیلومتر آن چهارخطه شده و مابقی در حال انجام است .

    همچنین چهارخطه فیروز آباد _ الشتر ( منشعب از محور نوآباد خرم آباد ) به طول ۱۴ کیلومتر که ۱۰ کیلومتر از آن انجام و ۴ کیلومتر دیگر در دست ساخت می باشد . محور خرم‌آباد - پلدختر ۹۵ کیلومتر است که بیش از ۴۰ کیلومتر آن قبلا چهارخطه شده و در دست اقدام بود اما بدلیل وقوع سیل وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای را تنظیم کرد تا این محور در چهار قطعه به صورت راه اصلی دو خطه به سمت پلدختر با ایمنی بیشتر و فاصله مناسب از رودخانه بازسازی شود .

    وی گفت : عملیات اجرایی قطعه یک محور خرم‌آباد - پلدختر از سمت تنگ تیر و ویسیان به سمت معمولان از سال گذشته شروع شده و مجری آن قرارگاه خانم‌الانبیا بوده و در حال حاضر پروژه فعال می باشد . قطعه چهارم محور خرم‌آباد - پلدختر که کلنگ آن در تیرماه سال جاری با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به زمین زده شد نیز به پیمانکار دیگری واگذار شده و کارگاه آن هم فعال می باشد . مطالعات قطعات دو‌ و سه محور خرم‌آباد - پلدختر در دست اقدام است که پس از اتمام مطالعات برای اجرا به پیمانکار ارجاع خواهد شد.

    وی در مورد محور خرم آباد - سپیدشت گفت : طول این محور ۷۰ کیلومتر است که کار تعریض ۱۸ کیلومتر آن در دست اقدام و ۶ کیلومتر آن انجام شده و۱۲ کیلومتر آن نیز در دست اجراست و  مابقی مسیر در دست مطالعه است .

    وی در خصوص چهارخطه ازنا - شازند با طول کلی ۳۴/۴ کیلومتر در حوزه لرستان در ۵ قطعه شروع و تا کنون ۳ قطعه آن با طول ۱۷/۸ کیلومتر آماده  و دو قطعه دیگر با طول ۱۶/۶ کیلومتر با پیشرفت ۳۵ درصد در دست اجراست که در سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.




    مطالب مرتبط

    ۹۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۵ هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری می بایست برای پروژه فوق اجرا شود که در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی و چهار هزار متر مکعب خاکبرداری اجرا شده است .

    |

    در اجرای پروژه‌های راهسازی رعایت استاندارد مورد تاکید است . باید اجرای پروژه‌ها را به پیمانکاران با تجربه و قوی بسپاریم تا متحمل هزینه‌های سنگینی برای بهسازی مجدد نشویم .

    |

    استان زنجان به عنوان یکی از استان‌هایی است که در مسیر ارتباطی پایتخت به شمالغرب کشور قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی لازم و کارشناسی شده برای توسعه حوزه راه استان انجام شده است .

    |

    قطعه اول به طول ۴۱ کیلومتر از خرم آباد تا پلیس راه الشتر (مرکز شهرستان سلسله) افتتاح شده و قطعه ۱۹ کیلومتری دوم تا شهر فیروزآباد است که ۱۳ کیلومتر آن زیر بار ترافیک قرار دارد .

    |

    مشخصات و هندسه جاده فعلی (دوخطه) جوابگوی نیاز این حجم از ترافیک نیست ، بنابراین با پیگیری استاندار و دستورات مکرر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی این محور نیز در زمره پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت .

    |

    نظرات کاربران