در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از کنارگذر شمالی شهرکرد تا پایان امسال

    با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه ، برنامه ریزی احداث زیرگذرهای مسیر و نحوه اتصال به جاده چالشتر و سامان و پل روگذر انتهای مسیر ، در فاز دوم پروژه پیش بینی شده است و بر اساس تاریخ شروع و مدت اولیه ، تقریباً تأخیرات بوجود آمده در حدود یک ماه می باشد که این موضوع نه تنها در پروژه های استان بلکه در سطح کشور نیز کم نظیر است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تلاش تمامی عوامل احداث کنارگذر شمالی شهرکرد برای بهره برداری از این پروژه تا پایان امسال خبر داد .

    حمید ربیعی با اعلام این مطلب گفت : عملیات اجرایی این پروژه با قرارداد ۱۸ ماهه ، تیر ماه ۹۸ شروع و طول مسیر با توجه به اینکه قسمت هایی از مسیر به صورت چهار خطه اجرا و با احتساب رمپ های انتهای مسیر منتهی به جاده چالشتر سامان معادل ۸.۲ کیلومتر و یک مسیر دو خطه است . در مجموع مسیر ، ۲۵۰۰ متر آزادسازی وتملک اراضی صورت گرفته است که دو کیلومتر در ماه های اولیه قرارداد و زمین های دامداری سامان نیز اواخر اردیبهشت سال جاری در اختیار پروژه قرار گرفته است .

    معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان عملیات اجرا شده کنارگذر شمالی شهرکرد را ۳۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی (معادل احداث ۱۵ کیلومتر یک مسیر معمول) ، ۵۵ هزار مترمکعب خاکبرداری ، ۳۵ هزار مترمکعب اساس و زیر اساس ، ۹ دستگاه پل دالی و ۱۰ دستگاه پل لوله ای و ۲۵ هزار تن آسفالت دانست و اضافه کرد : از عملیات اجرایی ، تنها ۵ هزار تن آسفالت معادل ۱۵ درصد کل آسفالت مورد نیاز پروژه که با توجه به شرایط فصلی تاکنون امکان اجرای آن فراهم نشده و نصب علائم و خط کشی مسیر باقی مانده است .

    ربیعی ادامه داد : با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه ، برنامه ریزی احداث زیرگذرهای مسیر و نحوه اتصال به جاده چالشتر و سامان و پل روگذر انتهای مسیر ، در فاز دوم پروژه پیش بینی شده است و بر اساس تاریخ شروع و مدت اولیه ، تقریباً تأخیرات بوجود آمده در حدود یک ماه می باشد که این موضوع نه تنها در پروژه های استان بلکه در سطح کشور نیز کم نظیر است .

    وی همچنین گفت : با توجه به اینکه در سال اول، قسمت های اعظم تخصیص اعتبارات این طرح جهت پرداخت هزینه تملک اراضی گردید ، عملاً امکان پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد ریال به پیمانکار پروژه فراهم نشد، پیمانکار این طرح ۱۷۰ میلیارد ریال مطالبات دارد اما با پیگیری مسئولان استان و قول رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، اعتبارات لازم بصورت اسناد خزانه از اواخر آبان‌ماه به پروژه تخصیص یافته است .

    کنارگذر شمالی شهرکرد به ‌طول ۱۴ کیلومتر از میدان قمربنی‌هاشم (ع) به سمت دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه علوم‌پزشکی ، آرامستان بهشت رحمت و اتصال به جاده شهرکرد ـ سامان در حال اجراست که ۶ کیلومتر از مسیر در سال های قبل با همکاری شهرداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اجرا شده است و با بهره برداری از آن به عنوان یکی از پروژه هایی که با زمان مناسب احداث شده است، در کاهش زمان سفر و همچنین هدایت ترافیکی از مرکز استان  و کاهش ترافیک شهری شهرکرد بسیار مؤثر خواهد بود .

     




    نظرات کاربران