در حال بارگذاری ...

تسریع در عملیات تخلیه ‌و بارگیری و کاهش میزان دموراژ با استفاده از تجهیزات مدرن بندری

توسعه یافتگی ؛ جذب سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد و بخش خصوصی به طور حتم در صورت وجود زیرساخت‌های لازم علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه بندری و دریایی خواهد بود . توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی از الزامات رونق تجاری و به ویژه توسعه صادرات است؛ مسئله ای که حتی می‌تواند منجر به کاهش نرخ بیکاری شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نایب رییس اول کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تجهیزات مدرن بندری ؛ تسریع عملیات تخلیه‌ و بارگیری و کاهش میزان دموراژ را به دنبال دارد ، گفت : با توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری جذب حداکثری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رقم می‌خورد .

رضا رستمی در رابطه با طرح تحول صنایع دریایی و تأمین تجهیزات بندری به منظور بهبود وضعیت بنادر و تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی کشور ، اظهار داشت : به طور حتم هرچه زیرساخت‌های کشور در حوزه دریایی و بندری ارتقا پیدا کند ، شاهد افزایش ظرفیت‌های اقتصادی خواهیم بود و می‌توانیم به شکل مطلوب‌تری عمل کنیم . در رابطه با ساخت و تأمین شناورها و چه در حوزه تجهیزات بندری ؛ تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌تواند کمک شایانی به توسعه بنادر کند .

نایب رییس اول کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تأمین تجهیزات بندری تسریع عملیات تخلیه و بارگیری و کاهش میزان دموراژ (جریمه دیرکرد عودت کانتینر است که توسط صاحب کالا باید پرداخت شود) را به همراه دارد ، خاطرنشان کرد : بنادر کشور ؛ نیازمند مدرن‌ترین تجهیزات از جمله جرثقیل ها و مکنده ها هستند ، چرا که بنادر ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار بوده و باید بتوانیم به نحوی مطلوب از این پتانسیل اقتصادی موجود استفاده کنیم .

رستمی با اشاره به اینکه توسعه تجهیزات دریایی و بندری و ایجاد زیرساخت‌ها، می تواند به جذب حداکثری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منجر شود ، اظهار داشت : توسعه یافتگی ؛ جذب سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد و بخش خصوصی به طور حتم در صورت وجود زیرساخت‌های لازم علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه بندری و دریایی خواهد بود . توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی از الزامات رونق تجاری و به ویژه توسعه صادرات است؛ مسئله ای که حتی می‌تواند منجر به کاهش نرخ بیکاری شود .

نایب رییس اول کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه ضرورت دارد روند فعالیت‌ها در حوزه بندری و دریایی تسریع پیدا کند ، عنوان کرد : زمان ؛ یکی از مهم‌ترین فاکتورها در اقتصاد است و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به این مسئله توجه جدی دارند ، بنابراین با تأمین تجهیزات مدرن در حوزه دریایی و بندری شرایط برای تسریع فعالیت‌ها فراهم می‌شود .




مطالب مرتبط

تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در پسکرانه بنادر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و با توجه به ظرفیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی ایران ، به بهترین شکل شرایط را برای تولید انرژی خورشیدی فراهم کرد .

|

باید از وضع قوانین یک‌روزه و خلق‌الساعه در حوزه دریایی و بندری پرهیز و شرایطی را فراهم کرد تا با رفع بوروکراسی‌های اداری و تسهیل قوانین و مقررات موجود ، شاهد جذب و ایجاد انگیزه فعالان بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری باشیم .

|

تشکل‌ها در حوزه مهندسی سواحل و توسعه امور زیربنایی بنادر از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید با تجمیع ظرفیت حوزه مهندسی و همچنین همکاری سازمان بنادر با بخش خصوصی ، شاهد حرکت در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور باشیم .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، همایش اقتصاد دریامحور ایران ، کریدور شمال - جنوب روز‌های ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و ...

|

در حوزه توسعه دریامحور غفلت‌ کرده‌ایم . کشورهای منطقه از جمله امارات و عمان به خوبی از ظرفیت‌های دریایی و بندری خود طی سالیان گذشته بهره‌ برده‌اند و اکنون در موقعیت خوبی قرار دارند اما متاسفانه ما در حوزه توسعه دریامحور غفلت کرده‌ایم و باید به طور اساسی با اقدامات کلان ...

|

نظرات کاربران