در حال بارگذاری ...
  • رفع محدودیت‌های تخلیه‌ و بارگیری بنادر با استفاده از تجهیزات فوق مدرن بندری

    بدانیم که تولیدکنندگان برخی تجهیزات بندری در دنیا نظیر چرثقیل‌های فوق مدرن در حوزه تخلیه و بارگیری ، محدود هستند و دست ما در راستای تولید این تجهیزات چندان باز نیست و در عین حال باید بنادر خود را به این تجهیزات فوق مدرن تجهیز کنیم که نمونه آن در بندر چابهار در حال رخداد است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه بنادر ایران باید به تجهیزات فوق مدرن دست یابند ، گفت : رفع محدودیت‌ها در حوزه تخلیه‌ و بارگیری انواع کالا با استفاده از تجهیزات فوق مدرن بندری حاصل می‌شود .

    سیدعلی حسینی در رابطه با طرح تحول صنایع دریایی و تأمین تجهیزات بندری به منظور بهبود وضعیت بنادر و تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی کشور ، اظهار داشت : تأمین تجهیزات بندری مقوله ضروری و فوق العاده مهم برای بنادر است و هرچه بتوانیم از تجهیزات مدرن ، به روز و کاملتری استفاده کنیم ، محدودیت‌های در حوزه تخلیه و بارگیری انواع کالا را کاهش داده و ضایعات تخلیه و بارگیری را به حداقل می‌رسانیم .

    وی ادامه داد : باید بدانیم که تولیدکنندگان برخی تجهیزات بندری در دنیا نظیر چرثقیل‌های فوق مدرن در حوزه تخلیه و بارگیری ، محدود هستند و دست ما در راستای تولید این تجهیزات چندان باز نیست و در عین حال باید بنادر خود را به این تجهیزات فوق مدرن تجهیز کنیم که نمونه آن در بندر چابهار در حال رخداد است .

     نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه کمبود تجهیزات در حوزه بندری ، موجب می‌شود نتوانیم آن گونه که باید از ظرفیت‌های اقتصادی ملی و بندری استفاده کنیم ، عنوان کرد : هرچه سرمایه‌گذاری بییشتری در حوزه تجهیزات بندری صورت گیرد ، بهبود هرچه بیشتر و بهتر تخلیه و بارگیری انواع کالا را به دنبال دارد و منافع اقتصاد ملی را تامین می کند .

    حسینی در رابطه با طرح تحول صنایع دریایی نیز ، خاطرنشان کرد : ۹۰ درصد تجارت کشور از مسیر حمل و نقل دریایی است و تحول صنایع دریایی برای ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هرچه میزان سرمایه‌گذاری در این رابطه بیشتر باشد ، حمل و نقل دریایی ، صادرات و واردات رونق می یابد . نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم ، لزوم تولید شناورهای کوچک به منظور فعالیت در مسیر دریای خزر است چرا که بستر مناسبی برای توسعه بنادر کوچک در شمال ایران ، ایجاد اشتغال و بهبود تراز تجاری این بنادر تلقی می‌شود ، بنابراین نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت دولت در حوزه تولید شناورهای کوچک در بنادر شمالی هستیم و نباید از کشورهای رقیب در حاشیه دریای خزر عقب بمانیم .

    نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران همچنین تاکید کرد : زمانی که در محاصره اقتصادی به سر می‌بریم ، اینکه تصور کنیم در بن‌بست هستیم و نمی‌توانیم پیشرفت کنیم تصور اشتباهی است ؛ باید از همه ظرفیت‌های بنادر شمالی و جنوبی کشور استفاده کنیم و با سرمایه‌گذاری و استفاده از توان داخلی بتوانیم شرایط بهتری را رقم بزنیم .

    گفتنی است ، در راستای طرح تحول صنایع دریایی کشور ساخت ۸۳ فروند شناور مورد نیاز بنادر تجاری که در فعالیت‌های حاکمیتی مربوط به بنادر تجاری کشور مربوط می شود با استفاده از توان متخصصان و صنایع دریایی داخلی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است . همچنین در راستای تامین تجهیزات فوق مدرن بندری ، انعقاد قرارداد ۸۵ میلیون دلاری با شرکت IPGL هند جهت تامین تجهیزات بندری چابهار ، در قالب قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال و به منظور تولید و خرید تجهیزات مدنظر قرار گرفته و به تازگی نیز دو دستگاه جرجثقیل ۱۴۰ تنی ساحلی با ارزش ۸٫۵ میلیون دلار از سوی هندی‌ها به چابهار وارد شده است .




    مطالب مرتبط

    تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دریایی و بندری

    تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دریایی و بندری

    در دوره پساتحریم و بازگشت احتمالی شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی به بنادر ایران ، مجموعه بندری و اپراتورهای کشور باید آمادگی لازم را داشته باشند تا بتوانند سرویس‌های خوبی را به کشتیرانی‌های خارجی ارائه کنند .

    |

    حرکت به سمت استفاده از سیستم های خودران و کنترل از راه دور کشتی ها توسط هلند

    حرکت به سمت استفاده از سیستم های خودران و کنترل از راه دور کشتی ها توسط هلند

    فناوری خودران دریایی به سرعت در حال به کارگیری بوده و در میان اپراتورهای تجاری تقاضای زیادی وجود دارد ؛ ما آینده ای را متصور هستیم که همه شناورهای نوساز از تکنولوژی فرمان مستقل و خودران به صورت استاندارد برخوردار باشند .

    |

    تاثیر کرونا بر افزایش تردد کشتی های کانتینری و تاخیر در حمل و نقل ریلی جهان

    تاثیر کرونا بر افزایش تردد کشتی های کانتینری و تاخیر در حمل و نقل ریلی جهان

    حجم محموله های کانتینری ، اگر بالاتر از سطح انتظار برای این بازه زمانی از سال نباشد ، کمتر هم نیست . اکنون تردد کشتی های تجاری تا حدود زیادی به حالت عادی خود بازگشته است . در مورد کالاهای مربوط به برخی صنایع مانند صنعت فولاد یا جابجایی قطعات خودروسازی نیز بهبود حاصل شده است .

    |

    نظرات کاربران