در حال بارگذاری ...

برفروبی ۹۰ هزار کیلومتر باند از راه‌های آذربایجان ‌شرقی

عملیات راهداری زمستانی گروه های راهداری ۲۷۵ مسافر در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک را در راهدارخانه ها اسکان دادند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت : در پی بارش‌های زمستانی سال جاری و در راستای باز نگه داشتن جاده‌های استان ، ۹۰ هزار کیلومتر - باند از راه‌های استان از سوی گروه‌های راهداری برف‌روبی و نمک و شن‌پاشی شد .

غلامرضا رسول زاده افزود : همچنین در عملیات راهداری زمستانی سال جاری در جاده های استان ، بیش از ۱۷ هزار تن مخلوط شن و نمک برای جلوگیری از لغزندگی سطح جاده ها استفاده شده است . در این مدت نیروهای راهداری به ۲ هزار و پنج خودرو که به دلایل مختلف در برف و کولاک گرفتار شده بودند ، امدادرسانی کردند و پنج هزار و ۶۴۵ مورد راه روستایی برف روبی شده است .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت : در عملیات راهداری زمستانی گروه های راهداری ۲۷۵ مسافر در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک را در راهدارخانه ها اسکان دادند .

رسول زاده با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی در سطح استان ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین فعال هستند ، ادامه داد : این دستگاه ها شامل بلدوزر ، لودر ، گریدر ، کامیون ، برف خور ، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند .

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶۹ نفر از عوامل راهداری زمستانی در قالب ۹۰ گروه در عملیات راهداری در سطح بیش از ۱۴ هزار کیلومتر از راه های استان فعالیت می کنند ، یادآوری کرد : این اداره کل در راستای انجام وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران ، بکارگیری تمامی امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در جاده های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به کاربران جاده ای اقدام کرده است .

رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند .

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند .

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه ، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی ، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است .




مطالب مرتبط

به‌طور میانگین در این مدت شاهد برف و کولاک ١۴٨ ساعته در جاده‌های استان برف بوده‌ایم که با بهره گیری از ١۴۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین نسبت به اجرای عملیات راهداری زمستانی اقدام کردند .

|

۳۵۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در ۴۷۸ پایگاه راهداری و ۲۴۸ گردنه استراتژیک کشور در راه‌های شریانی مستقر و مشغول فعالیت برفروبی هستند .

|

با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته‌ باشند .

|

بیشترین میزان برف روبی در محورهای کلیبر ، اهر ، آزادراه تبریز - زنجان ، مرند ، هشترود ، بستان‌آباد ؛ جلفا ؛ چاراویماق ؛ سراب تبریز ، میانه و هوراند انجام گرفته است . با توجه به بارش سنگین برف و وجود کولاک در اکثر نقاط استان راه حدود ۴۳۰ روستا در شهرستان های اهر ، خدا آفرین ، ...

|

تا به امروز راه هزار و ۲۸۰ روستا در استان اردبیل بازگشایی شده و برای تردد هم‌وطنان عزیز آماده است.

|

نظرات کاربران