در حال بارگذاری ...
  • برگزاری تمرین کامل طرح اضطراری در فرودگاه سیرجان

    طبق برنامه ، خودروهای امدادی و امنیتی بلافاصله از میعادگاه به محل وقوع سانحه اعزام شدند و حلقه‌های امنیتی با حضور یگان حفاظت هواپیمایی ، حراست اداره کل و پلیس فرودگاه ایجاد شدند و نیروهای امدادی اقدام به اطفای حریق هواپیما، امداد و نجات و انتقال مجروحان کردند و حراست اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان نیز به جمع‎آوری اسناد و مدارک مسافران پرداخت . 

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه سیرجان با سناریوی سانحه هواپیمای BAE برگزار شد .

    علی قاسم‌زاده ، مدیرکل فرودگاه های استان با اعلام این خبر گفت: تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه سیرجان به منظور ارزیابی توانایی‎ها ، تمرین وظایف ارگان‎های خدمت‎رسان ، مدیریت وضعیت‎های اضطراری ، رفع نواقص احتمالی ، افزایش توان نیروهای متخصص عملیاتی و بررسی عملکرد تجهیزات اطفای حریق هواپیما در این فرودگاه برگزار شد .

    قاسم زاده ادامه داد : بر اساس سناریوی فرضی ، یک فروند هواپیمای BAE  مربوط به شرکت هواپیمایی ساوان ایر در مسیر تهران - سیرجان بدون مسافر و با پنج کروی پروازی پس از نشستن از باند ۱۳ به علت ترکیدگی چرخ جلوی سمت راست، از باند منحرف و با بال سمت راست با زمین برخورد کرد و از باند ۳۱ خارج و دچار حریق شد . در ادامه برج مراقبت پرواز طبق نمودار اطلاع‎رسانی مصوب ، به واحدهای ذی‎ربط اطلاع رسانی کرد و ارگان‎های امدادی داخل فرودگاه به حالت آماده باش درآمده و به سمت محل سانحه حرکت کردند . 

    وی افزود : طبق برنامه ، خودروهای امدادی و امنیتی بلافاصله از میعادگاه به محل وقوع سانحه اعزام شدند و حلقه‌های امنیتی با حضور یگان حفاظت هواپیمایی ، حراست اداره کل و پلیس فرودگاه ایجاد شدند و نیروهای امدادی اقدام به اطفای حریق هواپیما، امداد و نجات و انتقال مجروحان کردند و حراست اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان نیز به جمع‎آوری اسناد و مدارک مسافران پرداخت . از آنجا که در زمان بحران ، اطلاع‌رسانی و هماهنگی با واحدهای امدادرسان و پشتیبان در فرودگاه و سطح شهر اهمیت زیادی دارد ، اجرای این تمرین ها کمک زیادی به مشخص شدن نقاط ضعف و قوت در زمینه های مختلف می‎کند ولی متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی این تمرین به صورت داخلی انجام شد .

     پس از پایان تمرین با حضور نماینده دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در محل فرودگاه سیرجان ، جلسه توجیهی بررسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف واحدهای عملیاتی و شرکت‌کننده در این تمرین تشکیل شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ اجرای لایه آسفالت توپکا ، افزایش فضای پایانه‌ای و احداث پیش فضای ورودی پایانه داخلی فرودگاه سیرجان همزمان در حال انجام ...

    |

    فرآیند صدور مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری در حال انجام است و دفتر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال پیگیری است تا به‌محض صدور مجوز ، پروازهای فرودگاه سیرجان از سرگرفته شود .

    |

    پروازهای فرودگاه سیرجان به دلیل انجام عملیات عمرانی در بخش میانی باند تعطیل شده بود اما با توجه به پیشرفت پروژه پس از انجام بخشی از لایه آسفالت بیندر ، از دی‌ماه پروازهای این فرودگاه به مقصد تهران از سر گرفته می‌شوند و مجدد در اوایل سال آتی برای اجرای لایه آسفالت توپکا حدود ۲ ...

    |

    این تمرین با حضور ۱۵۰ نیروی امداد و نجات و همچنین ۴۵ خودرو از حوزه‌های ایمنی و امنیتی فرودگاه و سازمان های عملیاتی و امدادی استان درمدت زمان ۹۰ دقیقه برگزار شد .

    |

    پیش آمادگی و حضور نیروهای عمل کننده با شرکت در تمرین های مختلف ارزیابی و تضمین کننده حضور در بحران های احتمالی و غیر قابل پیش بینی بوده و مورد مطالبه استان است .

    |

    نظرات کاربران