در حال بارگذاری ...

شتاب به توسعه در کشور با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها

درصدد هستیم تا بر اساس توسعه منابع انسانی ، توسعه فناوری و رویکردهای نوآورانه و همچنین با فرصتی که شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها فراهم می‌آورند ، به توسعه در کشور شتاب دهیم . ما در تلاشیم که به‌گونه‌ای عمل کنیم تا بدون نیاز و وابستگی به بیگانگان ، بتوانیم چرخ توسعه در کشور را با تغییر نگاهی که به وجود آمده که یک نگاه لجستیکی به توسعه است ، استفاده از توان داخل را تغییر دهیم تا به امید خدا به نتیجه برسیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : درصدد هستیم تا بر اساس توسعه منابع انسانی ، توسعه فناوری و رویکردهای نوآورانه و همچنین با فرصتی که شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها فراهم می‌آورند ، به توسعه در کشور شتاب دهیم .

محمد اسلامی در حاشیه مراسم امضای سند تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری کشور ، اظهار کرد : امروز ما شاهد امضای سند تفاهم مشترک بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بودیم که این موضوع نشان از تحول و توسعه در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است . با تاسیس مرکز جهادی پیشرفت در شرکت راه‌آهن ، حرکت به‌سوی دانش‌بنیان شدن و استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مسائل موجود در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است تا در برنامه‌های توسعه علمی و توسعه فناوری ، دستاوردها عملیاتی شوند .

اسلامی عنوان کرد : امروز یکی از سه‌شنبه‌های ریلی بود که در خدمت وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری بودیم . درصدد هستیم تا بر اساس توسعه منابع انسانی ، توسعه فناوری و رویکردهای نوآورانه و همچنین با فرصتی که شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها فراهم می‌آورند ، به توسعه در کشور شتاب دهیم . ما در تلاشیم که به‌گونه‌ای عمل کنیم تا بدون نیاز و وابستگی به بیگانگان ، بتوانیم چرخ توسعه در کشور را با تغییر نگاهی که به وجود آمده که یک نگاه لجستیکی به توسعه است ، استفاده از توان داخل را تغییر دهیم تا به امید خدا به نتیجه برسیم .

اسلامی تصریح کرد : امروز بیش از ۱۰۰ مسئله و موضوع که در دستور کار راه‌آهن قرار داشته است ، بر اساس پژوهش‌هایی که انجام‌شده ، به سرانجام رسیده‌اند . خوشبختانه ، امروز راه‌حل‌های برطرف شدن ناکارآمدی‌های داخلی به دست آمده است و اکنون یکی پس از دیگری در راه‌آهن به اجرا گذاشته می‌شوند ؛ به‌طوری‌که مردم عزیزمان نیز تغییر رفتار و بهبود وضعیت و کیفیت عملکرد را در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شاهد هستند و ما مصمم هستیم که این مسیر را ادامه ‌دهیم .

امضای سند تفاهم مشترک به منظور گسترش همکاری‌ها 

منصور غلامی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری نیز در حاشیه این نشست، در جمع خبرنگاران گفت : امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با امضای تفاهم‌نامه مشترک، شاهد یک رویداد خوب فناوری در کشور بودیم . این سند موجبات راه افتادن یک مرکز علم و فناوری در راستای دانش و فن‌آوری‌های به‌روز در توسعه راه‌آهن خواهد بود .

غلامی عنوان کرد : کاری که در اینجا انجام گرفته است ، استفاده از دستاوردهای علمی و همکاری و مشاوره اساتید و نخبگان دانشگاهی را مضاعف کرد که این موضوع وظیفه متقابلی را برای جمعیت علمی کشور در این حوزه فراهم می‌آورد . این رویکرد می‌تواند هم به استقلال علم و فناوری در این حوزه و هم به توسعه و تعمیق آن ، کمک نماید . البته هم‌اکنون نیز جامعه علمی ما وضعیت خوبی را در حوزه‌های مختلف علمی دنیا دارند ؛ اما با این همکاری‌ها ، در تولید فناوری و طرح‌های توسعه و آموزش‌های مبتنی به دانش‌های فناوری روز ، می‌توانیم حرفی برای منطقه خودمان داشته باشیم تا بین دارندگان این دانش و فناوری جایگاه بهتر و بیشتری را کسب کنیم .

وی بابیان اینکه هم‌اکنون آمادگی مجموعه علمی کشور برای همکاری در همه حوزه‌های علمی و فناوری در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد ، افزود : خوشبختانه این همکاری‌ها در سطح گسترده شکل گرفته‌اند و حتماً آینده خوبی را به لطف خدا در این حوزه رقم خواهند زد . با این تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا رسید ، دانشگاه‌ها نیز درگیر موضوع خواهند شد . اکنون چند دانشگاه مانند شهید بهشتی ، علم و صنعت، ابوعلی سینا و یزد به‌طور مستقیم در پروژه‌ها همکاری می‌کنند . از این ‌پس این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش همکاری‌ها به کار گرفته خواهد شد .




مطالب مرتبط

درخواست پیشنهادهای ۸ نیاز اولویت‌دار فناورانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که دارای سطح فناوری بالا می‌باشد هم‌اکنون آماده شده و با همکاری و حمایت معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به فراخوان گذاشته خواهد شد .

|

خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

نظرات کاربران