در حال بارگذاری ...
  • هدف گذاری افزایش میزان تجارت دریایى و سرمایه‌گذارى در بنادر شرق استان هرمزگان

    طرح جامع بندر سیریک در یک افق ١٥ ساله و در سه فاز پنج ساله مصوب شده است و در قالب طرح جامع این بندر ، پروژه‌ها مشخص است تا با تکمیل روبناها ؛ شاهد رونق فعالیت‌هاى اقتصادى و تجارى در بندر سیریک باشیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى با اشاره به برنامه هاى توسعه‌اى این سازمان در راستاى افزایش میزان تجارت دریایى و سرمایه‌گذارى بنادر شرق استان هرمزگان ، گفت : با توجه به نیاز حوزه دریایى کشور ، هم اکنون ٢٦ فروند شناور درحال ساخت داریم که تا پایان سال ؛ تعداد آن ها به ٦٠ و تا سال آینده ؛ به ٨٣ فروند مى‌رسد .

    محمد راستاد در بازدید از بنادر شرق هرمزگان اعم از تیاب ، کلاهى ، کرگان و سیریک که با حضور رییسى ؛ نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شوراى اسلامى انجام شد ، اظهار کرد : برنامه‌هاى توسعه اى مناسب و مختلفى در بنادر شرق استان هرمزگان از سوى سازمان بنادر و دریانوردى مدنظر قرار گرفته است تا تجارت دریایى و سرمایه‌گذارى بیشترى در بنادر این بخش صورت گیرد .

    وى ادامه داد : با برنامه‌ریزى صورت گرفته ، بندر تجارى سیریک از نظر ظرفیت ، زیرساخت و روبناها؛  شرایط مناسبى خواهد داشت و در عین حال برنامه‌ریزى مدونى در راستاى صادرات غیرنفتى و تجارت خارجى از این بندر مدنظر قرار گرفته است .

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانورى با اشاره به اینکه پروژه احداث اسکله بندر سیریک ؛ ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکى داشته و بر اساس برنامه‌ریزى صورت گرفته تا پایان بهار سال آینده به بهره‌بردارى مى‌رسد، عنوان کرد : سامانه اطفا حریق بندر سیریک نیز پیشرفت مناسبى دارد .

    راستاد افزود : طرح جامع بندر سیریک در یک افق ١٥ ساله و در سه فاز پنج ساله مصوب شده است و در قالب طرح جامع این بندر ، پروژه‌ها مشخص است تا با تکمیل روبناها ؛ شاهد رونق فعالیت‌هاى اقتصادى و تجارى در بندر سیریک باشیم .




    مطالب مرتبط

    مطالعه و احداث پل دسترسی به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی با هدف فراهم کردن مسیر دسترسی مورد نیاز سرمایه گذاران بخش خصوصی در اراضی مذکور با تخمین اعتبار کل ۳۵ هزار میلیارد ریال دیگر مورد قابل اشاره است .

    |

    مرز مجاز شدن دریایی پروژه‌ای زمان بر است اما باید بستر لازم برای دریافت این مجوزها ایجاد شود و زیرساخت‌ها و موارد فنی تخصصی مورد نیاز در بنادر یادشده شده نیز باید احداث شود .

    |

    تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه دریا باید همانند یک مجموعه واحد در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری اقدام کنند و در این راستا دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و شرایط را برای اجرا و تحقق سیاست‌های ۹ بندی ...

    |

    موقعیت منحصر به فرد سواحل مکران و ویژگی ژئوپلتیکی منحصر به فردی در اختیار کشور بوده و می‌توان با بهره‌گیری از این منابع و زیرساخت‌ها به منافع اقتصادی دریاپایه و مهمی دست یافت .

    |

    نظرات کاربران