در حال بارگذاری ...

دریافت تسهیلات کرونا توسط ۷۳ درصد از متقاضیان بخش حمل و نقل برون‌شهری

در مجموع حدود ۲۱۱ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم ، برای حدود ۱۵۳ هزار پرونده معادل ۷۳ درصد از متقاضیان به ارزش ۲۸۹۰ میلیارد تومان پرداخت انجام گرفته و باقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت : تا اول بهمن ماه ۱۳۹۹ با پرداخت حدود ۶۰ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا ، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم ۲۸۹۰ میلیارد تومان رسیده است .

محسن صادقی با اشاره به پرداختی‌های دولت در بحث تسهیلات حمایتی به شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل برون‌شهری آسیب دیده از کرونا اظهار داشت : از مجموع حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل و نقل برون شهری ، ۲۸۹۰ میلیارد تومان به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده‌ای و هوایی ، ریلی و دریایی که معادل ۶۰ درصد مجموع تسهیلات درخواستی بوده ، پرداخت شده است . دولت در دو بخش به حمل و نقل عمومی برون شهری تسهیلات پرداخت کرده است . بخش اول به طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری که با آسیب‌های قابل توجهی روبه‌رو شدند .

وی افزود : در مجموع حدود ۲۱۱ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم ، برای حدود ۱۵۳ هزار پرونده معادل ۷۳ درصد از متقاضیان به ارزش ۲۸۹۰ میلیارد تومان پرداخت انجام گرفته و باقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند .

مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود: تاکنون در بخش هوایی ، از مجموع ۲۹ پرونده که درخواست بیش از ۲۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند ، پرونده ۱۰ شرکت به ارزش بیش از ۱۷۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است . در حوزه ریلی نیز از مجموع ۶۱ پرونده متقاضیان با ارزش تقریبی ۸۹۰ میلیارد تومان، تسهیلات ۱۸ شرکت پرداخت شده که ارزش تسهیلات پرداختی به آن‌ها نیز حدود ۱۷۰ میلیارد تومان است .

این مقام مسئول ادامه داد : از مجموعه کل درخواست‌های ثبت شده در سامانه کارا جهت اخذ تسهیلات حمایتی کرونا در بخش حمل و نقل که معادل حدود ۲۶۶ هزار نفر شاغل هستند ، تسهیلات معادل ۱۷۵ هزار شاغل پرداخت شده است .

مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در پایان ضمن بیان ضرورت در تسریع پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت های بخش حمل و نقل کشور ، خواستار تسهیل و تعجیل در پرداخت این تسهیلات از سوی برخی بانک‌های عامل شد .




نظرات کاربران