در حال بارگذاری ...

ساماندهی ۸۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده های استان زنجان

این نقاط با اقداماتی همچون خط‌کشی ، نصب علائم هشدار دهنده و تامین روشنایی ، ایمن‌سازی شد . ۴۷ نقطه نیز پرحادثه بود که پروژه‌هایی از جمله اصلاح هندسی جاده و احداث تقاطع غیرهم‌سطح برای آن‌ها در نظر گرفته شد و اغلب این پروژه‌ها نیز به پایان رسیده و ۱۶ نقطه در حال تکمیل است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به شناسایی ۸۷ نقطه پرتصادف در استان زنجان ، گفت : بخش قابل توجهی از این نقاط بهسازی شده و ۱۶ پروژه در حال تکمیل است .

جواد یوسفی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان زنجان که به ریاست حقیقی استاندار زنجان برگزار شد ، اظهار کرد : نقطه‌ای از راه یا قطعه‌ای به طول حداکثر ۳۰۰ متر که در بازه زمانی سه سال ، حداقل دو تصادف فوتی یا سه تصادف جرحی و یا یک تصادف فوتی و دو تصادف جرحی اتفاق افتاده باشد ، نقطه پرتصادف محسوب می‌شود و با این تعریف بر اساس آمار ارائه شده در سال ۹۶ ، حدود ۸۷ نقطه پرتصادف در استان شناسایی شد .

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از این نقاط دارای تصادف عادی هستند ، عنوان کرد : این نقاط با اقداماتی همچون خط‌کشی ، نصب علائم هشدار دهنده و تامین روشنایی ، ایمن‌سازی شد . ۴۷ نقطه نیز پرحادثه بود که پروژه‌هایی از جمله اصلاح هندسی جاده و احداث تقاطع غیرهم‌سطح برای آن‌ها در نظر گرفته شد و اغلب این پروژه‌ها نیز به پایان رسیده و ۱۶ نقطه در حال تکمیل است .

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ، با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماهه امسال ۷۷ فقره تصادف فوتی به وقوع پیوسته است ، ادامه داد : این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱.۵ درصد کاهش یافته است و امسال ۹۱ نفر سر صحنه تصادف ، جان باختند .

وی با بیان اینکه کمربندی قیدار یکی از محورهای پرتصادف شناخته شده است ، تصریح کرد : نصب گاردریل در محل پرتگاه ، تعیین تکلیف تقاطع‌ روستای گوندره و لاچوان ، اصلاح رمپ خروجی کمربندی به محور ابهر - قیدار ، تکمیل پل همدان و تکمیل علائم انتظامی ، اخطاری و مسیرنما از جمله اقدامات انجام شده در این محور است .

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اظهار کرد : بررسی و تحلیل آمار تصادفات استان زنجان نشان می‌دهد که در ۹۵ درصد تصادفات ، عامل انسانی به طور اختصاصی یا مشترک بین دیگر عوامل دخیل بوده است. عامل راه و عامل وسیله نیز به ترتیب ۱۸ و ۲.۳ درصد در بروز سوانح رانندگی نقش دارد .

علی مدقالچی تصریح کرد : در بیش از ۷۰ درصد فقط عامل انسانی موثر بوده و باید در ارتقای فرهنگ ترافیکی با همکاری رسانه‌ها ، صدا و سیما ، آموزش‌وپرورش و سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی ، اقدامات موثری انجام شود . همچنین عجله و شتاب بی‌مورد نیز در ۴۳ درصد تصادفات ناوگان حمل و نقل عمومی دخیل بوده است .




مطالب مرتبط

با توجه به حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه در راه های استان قزوین ، شناسایی ، ایمن‌ سازی و حذف نقاط پرتصادف این محورها در جهت افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح رانندگی همواره مورد توجه است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در کمیسیون ایمنی راه‌های استان از آماده باش راهداران استان برای اجرای ...

|

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

نظرات کاربران