تاکید وزیر راه و شهرسازی به اهتمام خودروسازان به ارتقا صنعت خودروسازی
استانداردها برای نوسازی ناوگان سواری کرایه توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین میشود و در چنین قراردادهایی اتحادیه سواری کرایه و کارخانه داخلی سازنده خودرو در تعیین نوع ناوگان ، مذاکرات را انجام خواهد داد . در عین حال ، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تسهیلات برای نوسازی ناوگان را ارایه میدهد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تفاوتی بین خودروی ایرانی و خارجی از نظر ایمن بودن وجود ندارد ، بر اهتمام خودروسازان به ارتقا صنعت خودروسازی تاکید کرد .
محمد اسلامی در گفتوگو با خبرنگاران ، ضمن اشاره به اینکه جاده ، انسان ، وسیله نقلیه و شرایط محیطی چهارعامل بروز تصادفات است ، اعلام کرد : همواره بر ایمن بودن خودرو تاکید داشتیم و در ایمن بودن خودرو ، تاکید ما هم در ایمنی خودروهای داخلی و هم خودروهای خارجی بود . چنانچه خودرو الزامات و استانداردهای لازم را نداشته باشد ، پلیس راهور ناجا اجازه تردد را نمیدهد و به همین دلیل نیز خودروسازان باید نسبت به ارتقای صنعت خودروسازی اهتمام داشته باشند .
عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه ۸۶ درصد تصادف در جاده های کشور متاثر از خطای انسانی است ، توضیح داد : ۹۵ درصد تصادفات رانندگی به دلیل بی توجهی به جلو ، خستگی ، خواب آلودگی و ناتوانی در کنترل خودرو است .
اسلامی تاکید کرد : استانداردها برای نوسازی ناوگان سواری کرایه توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین میشود و در چنین قراردادهایی اتحادیه سواری کرایه و کارخانه داخلی سازنده خودرو در تعیین نوع ناوگان ، مذاکرات را انجام خواهد داد . در عین حال ، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تسهیلات برای نوسازی ناوگان را ارایه میدهد .
وزیر راه و شهرسازی در خصوص تفاوت قیمت کامیونهای وارداتی با عمر سه سال و کامیونهای تولید داخل ، توضیح داد : در مورد ناوگان باری جادهای هم اکنون در شرایط بحرانی قرار داریم . تعداد ۵۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال فرسوده در جادهها هستند که در قانون نوسازی ، تامین فقط ۱۰ درصد آن طبق قانون بند ۳ ماده ۳۰ از محل ورود کامیون های وارداتی با عمر زیر سه سال خواهد بود و بقیه در داخل تولید می شود و این یعنی وی باید تولید و عرضه کامیون سرعت بگیرد .