در حال بارگذاری ...
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به اهتمام خودروسازان به ارتقا صنعت خودروسازی

    استانداردها برای نوسازی ناوگان سواری کرایه توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌شود و در چنین قراردادهایی اتحادیه سواری کرایه و کارخانه داخلی سازنده خودرو در تعیین نوع ناوگان ، مذاکرات را انجام خواهد داد . در عین حال ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تسهیلات برای نوسازی ناوگان را ارایه می‌دهد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تفاوتی بین خودروی ایرانی و خارجی از نظر ایمن بودن وجود ندارد ، بر اهتمام خودروسازان به ارتقا صنعت خودروسازی تاکید کرد .

    محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران ، ضمن اشاره به اینکه جاده ، انسان ، وسیله نقلیه و شرایط محیطی چهارعامل بروز تصادفات است ، اعلام کرد : همواره بر ایمن بودن خودرو تاکید داشتیم و در ایمن بودن خودرو ، تاکید ما هم در ایمنی خودروهای داخلی و هم خودروهای خارجی بود . چنانچه خودرو الزامات و استانداردهای لازم را نداشته باشد ، پلیس راهور ناجا اجازه تردد را نمی‌دهد و به همین دلیل نیز خودروسازان باید نسبت به ارتقای صنعت خودروسازی اهتمام داشته باشند .

    عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه ۸۶ درصد تصادف در جاده های کشور متاثر از خطای انسانی است ، توضیح داد : ۹۵ درصد تصادفات رانندگی به دلیل بی توجهی به جلو ، خستگی ، خواب آلودگی و ناتوانی در کنترل خودرو است .

    اسلامی تاکید کرد : استانداردها برای نوسازی ناوگان سواری کرایه توسط وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌شود و در چنین قراردادهایی اتحادیه سواری کرایه و کارخانه داخلی سازنده خودرو در تعیین نوع ناوگان ، مذاکرات را انجام خواهد داد . در عین حال ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تسهیلات برای نوسازی ناوگان را ارایه می‌دهد .

    وزیر راه و شهرسازی در خصوص تفاوت قیمت‌ کامیون‌های وارداتی با عمر سه سال و کامیون‌های تولید داخل ، توضیح داد : در مورد ناوگان باری جاده‌ای هم اکنون در شرایط بحرانی قرار داریم . تعداد ۵۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال فرسوده در جاده‌ها هستند که در قانون نوسازی ، تامین فقط ۱۰ درصد آن طبق قانون بند ۳ ماده ۳۰ از محل ورود کامیون های وارداتی با عمر زیر سه سال خواهد بود و بقیه در داخل تولید می شود و این یعنی وی باید تولید و عرضه کامیون سرعت بگیرد .




    مطالب مرتبط

    آزادراه غدیر بخش بزرگی از جاده ابریشم آزادراهی کشور

    آزادراه غدیر بخش بزرگی از جاده ابریشم آزادراهی کشور

    آزادراه غدیر که عملیات اجرایی آن با ارزش فعلی حدود هفت هزار میلیارد تومان در اسفند ۹۴ آغاز شد تماما در طول یک دولت انجام شده است و سالانه ۲۰ درصد پیشرفت داشته است که رکوردی در انجام پروژه‌های زیرساختی و یک رکورد در تاریخ وزارت راه و شهرسازی به شمار می رود .

    |

    نظرات کاربران