نگاه سازمان راهداری در بحث نوسازی توجه به پتانسیل و تولیدات داخل است
سهم سواری کرایه در حمل و نقل جادهای ۲۰ درصد است و جزو مدهای حمل و نقلی است که با توجه به استقبال مسافران ، ویژگیهای خاصی دارد . وضعیت ناوگان سواری کرایه با وجود محدودیتها، تا اینجا قابل قبول بوده است ، اما ضرورت نوسازی ناوگان از این به بعد بیشتر وجود دارد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت : ضمن احترام به سلیقه مردم ، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تلاش کرده است ، در بحث نوسازی ناوگان نظیر همین ناوگان سواری کرایه ، از پتانسیل داخل و تولیدات داخلی استفاده کنند .
مهران قربانی در مراسم تحویل خودروهای طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بینشهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای برگزار شد ، اظهار داشت : خودرو در عرصه حمل و نقل یکی از عناصر اصلی از کیفیت خدمات را شکل میدهد . به همین خاطر در انتخاب استفادهکنندهها از مدهای مختلف حمل و نقل، خودرو یکی از موضوعات اصلی است که نقش مؤثری در زمینه ایمنی و آسایش سفر دارد و مطلوبیت انتخاب یک مد حمل و نقلی را شکل میدهد .
عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود : سهم سواری کرایه در حمل و نقل جادهای ۲۰ درصد است و جزو مدهای حمل و نقلی است که با توجه به استقبال مسافران ، ویژگیهای خاصی دارد . وضعیت ناوگان سواری کرایه با وجود محدودیتها ، تا اینجا قابل قبول بوده است ، اما ضرورت نوسازی ناوگان از این به بعد بیشتر وجود دارد .
قربانی تأکید کرد : در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ، اولویت اصلی در بحث نوسازی ، ضمن احترام به تقاضای مردم ، توجه به پتانسیل و تولید داخل است تا نوسازی ناوگان از محل تولیدات داخل ارتقاء یابد .
عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اضافه کرد : متوسط عمر ناوگان سواری کرایه امروز ۱۱ سال است. عددهای مختلفی برای فرسودگی ناوگان سواری کرایه اعلام شده است ، اگر عدد ۱۰ سال را برای سن فرسودگی در نظر بگیریم ، در واقع یکسال در بحث ناوگان سواری کرایه از سن فرسودگی عبور کردهایم و این یعنی باید با شدت بیشتری نوسازی ناوگان را مدنظر قرار دهیم .