در حال بارگذاری ...
  • تحول دریایى ؛ لازمه رونق اقتصادى است

    سازمان بنادر ؛ آغازگر جهش در حوزه صنایع دریایى و به عنوان یک خط شکن در راستاى جهش تولید در حوزه دریایى اقدام کرده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس دبیرخانه شوراى عالى صنایع دریایى کشور با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردى با اعتماد به بخش خصوصى و سفارش ساخت شناور ، انقلابى را در حوزه صنایع دریایى رقم زده است ، گفت : تحول دریایى ؛ لازمه رونق اقتصادى کشور بوده و زمان اثبات توانایى هاى بخش خصوصى در این حوزه ، با حسن اعتماد سازمان بنادر فرارسیده است .

    سیامک سیدمرندى با اشاره به اینکه آینده بسیار روشنى در حوزه دریایى کشور وجود دارد و باید در این زمینه با استراتژى پیش برویم ، اظهار کرد : حرکت سازمان بنادر و دریانوردى در مسیر استفاده از ظرفیت بخش خصوصى در حوزه صنایع دریایى فضاى جدیدى را براى همکارى هاى مشترک دولت و بخش خصوصى به وجود آورده است . سازمان بنادر و دریانوردى هم از منابع مالى مناسبى برخوردار است و هم در حوزه دریایى از نیازهاى مختلفى به ویژه در بخش شناورها برخوردار است و باید بدانیم تا کنون عمده پروژه هاى دریایى به دلیل عدم تزریق منابع مالى کافى با مشکل روبرو شده است .

    رییس دبیرخانه شوراى عالى صنایع دریایى کشور با تأکید بر اینکه فعالیت سازمان بنادر و دریانوردى در حوزه صنایع دریایى به عنوان یک انقلاب در این حوزه تلقى مى شود، خاطرنشان کرد : سازمان بنادر ؛ آغازگر جهش در حوزه صنایع دریایى و به عنوان یک خط شکن در راستاى جهش تولید در حوزه دریایى اقدام کرده است .

    سیدمرندى با اشاره به اقدام مشترک سازمان بنادر در حوزه صنایع دریایى با بخش خصوصى کشور در راستاى تأمین نیاز در این حوزه با تکیه با توان داخلى ، گفت : حال نوبت آن رسیده که بخش خصوصى نیز در حوزه ساخت و تحویل سفارشات به بهترین شکل عمل کند و با تغییرات مثبت ، جواب اعتماد صورت گرفته شده را بدهد . مجموعه نیازهاى سازمان بنادر و دریانوردى در حد توانمندى هاى داخلى کشور است و چه در حوزه ساخت ، زنجیره تأمین و مابقی بخش ها مى توان با تکیه بر اهداف تعیین شده در اقتصاد مقاومتى ، شاهد تحول در حوزه صنایع دریایى کشور بود .

    سیدمرندی با تأکید بر اینکه تحول در حوزه دریایى لازمه رونق اقتصادى است ، گفت : باید از تمام ظرفیت هاى دریایى خود به بهترین شکل استفاده کنیم تا بتوانیم شاهد شکوفایى در بخش گردشگرى دریایى ، شیلات ، نفت و ساخت شناور و کشتى باشیم .

    رییس دبیرخانه شوراى عالى صنایع دریایى کشور با بیان اینکه ایران ، توان رقابتى در حوزه صنایع دریایى با کشورهاى منطقه اى و بین المللى را دارد، عنوان کرد : در حوزه خلیج فارس ، دریاى عمان و منطقه از شرایط بسیار مطلوبى در حوزه دریایى برخوردار هستیم و  بدین جهت ضرورت دارد در این زمینه شاهد تداوم حمایت ها و سیاستگذارى هاى مناسب باشیم و با نگاه مقطعى و تجویزى خداحافظى کنیم .




    مطالب مرتبط

    تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه دریا باید همانند یک مجموعه واحد در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری اقدام کنند و در این راستا دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و شرایط را برای اجرا و تحقق سیاست‌های ۹ بندی ...

    |

    نظرات کاربران