ایمنسازی و رفع نقاط حادثهخیز در محورهای مواصلاتی شهرستان کاشان
تسریع در تکمیل پروژههای باند دوم در محورهای شهرستان کاشان به دلیل بار ترافیکی بالا و حادثهخیز بودن آن یکی از اولویتهای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در حال حاضر عملیات احداث باند دوم در دو محور شهرستان کاشان (کاشان-برزک و بادرود-کاشان) با سرعت مطلوب در دست اجراست .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در حال حاضر عملیات احداث باند دوم در دو محور شهرستان کاشان (کاشان - برزک و بادرود - کاشان) با سرعت مطلوب در دست اجراست .
بهزاد شاهسوندی اظهار کرد : استان اصفهان دارای ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و بهعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور ، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست .
وی با بیان اینکه راههای این استان به عنوان چهارراه حمل و نقل کشور و ارتباط با شمال به جنوب و شرق به غرب از اهمیت و تردد بالایی برخوردارند . گفت : ورود روزانه حدود ۸۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای تهران ، کاشان ، نطنز ، قم و دلیجان به اصفهان ، بار سنگین ترافیک به شمال این کلانشهر تحمیل میکند . شهرستان کاشان پرجمعیتترین شهرستان استان اصفهان پس از مرکز استان بوده که دارای چهار بخش و هفت شهر و به دلیل برخورداری از مناطق توریستی و تاریخی بسیار در کلیه فصول پذیرای گردشگران است .
وی افزود : تسریع در تکمیل پروژههای باند دوم در محورهای شهرستان کاشان به دلیل بار ترافیکی بالا و حادثهخیز بودن آن یکی از اولویتهای اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در حال حاضر عملیات احداث باند دوم در دو محور شهرستان کاشان (کاشان-برزک و بادرود-کاشان) با سرعت مطلوب در دست اجراست .
احداث باند دوم کاشان - برزک
شاهسوندی با بیان اینکه محور "کاشان – برزک – ورکان" یکی از محورهای حادثهخیز شهرستان کاشان است ، گفت : به لطف خدا ، با تلاش ، پیگیری و اقدامات انجام شده بسیاری از نقاط حادثهخیز مرتفع شده و بخشی از آن نیز در دست اقدام است . ایمنسازی جاده کوهستانی کاشان - برزک یکی از پروژههای مهم در حوزه راهسازی شهرستان کاشان است ، چرا که این جاده به دلیل عرض کم، نداشتن شانههای مناسب و پیچهای زیاد از پرحادثهترین جادههای شهرستان تلقی میشود .
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت : این پروژه در قالب دو قرارداد در حال اجرا است. قرارداد اول به طول ۱۰ کیلومتر در چهارمقطع انجام میشود که قطعه گردنه نابر تکمیل و بهرهبرداری شده و قطعه خنچه با رونق نیز در حال خاکبرداری و خاکریزی است . قرارداد دوم به طول ۱۴ کیلومتر به دو قطعه تقسیم شده است که مراحل خاکریزی و خاکبرداری قطعه اول اتمام و در مرحله انجام لایه اساس بوده و قطعه دوم نیز در حال اتمام خاکبرداری است .
شاهسوندی ، حذف نقاط حادثهخیز ، تبدیل مسیر به دو بانده مجزا ، حذف تقاطعها در ورودی روستاهای نابر ، مرق ، سادیان را از مزیتهای تکمیل این پروژه دانست .
احداث باند دوم محور بادرود - کاشان
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه احداث باند دوم محور بادرود - کاشان ، گفت : کل این مسیر ۵۲ کیلومتر است که ۱۸ کیلومتر آن طی سنوات قبل به بهرهبرداری رسیده و ۲۶کیلومتر نیز در سال جاری افتتاح شد . به این ترتیب ۴۴ کیلومتر این مسیر به صورت چهارخطه به بهرهبرداری رسیده است . برای ۸ کیلومتر باقیمانده نیز مراحل انتخاب پیمانکار توسط مجری طرح انجام پذیرفته و در شرف انعقاد قرارداد است .
وی اذعان داشت: محور بادرود جادهای ترانزیتی است که وظیفه ارتباط کریدور جنوب به مرکز و غرب کشور ، پس از گذر از شهرستان کاشان را ایفاد میکند و با افتتاح و بهرهبرداری از این محور یکی از نقاط پرتصادف استان مرتفع میشود .