در حال بارگذاری ...

ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی شهرستان کاشان

تسریع در تکمیل پروژه‌های باند دوم در محورهای شهرستان کاشان به دلیل بار ترافیکی بالا و حادثه‌خیز بودن آن یکی از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در حال حاضر عملیات احداث باند دوم در دو محور شهرستان کاشان (کاشان-برزک و بادرود-کاشان) با سرعت مطلوب در دست اجراست .  

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در حال حاضر عملیات احداث باند دوم در دو محور شهرستان کاشان (کاشان - برزک و بادرود - کاشان) با سرعت مطلوب در دست اجراست .

بهزاد شاهسوندی اظهار کرد : استان اصفهان دارای ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که به لحاظ موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور ، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست .  

وی با بیان اینکه راه‌های این استان به عنوان چهارراه حمل و نقل کشور و ارتباط با شمال به جنوب و شرق به غرب از اهمیت و تردد بالایی برخوردارند . گفت : ورود روزانه حدود ۸۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای تهران ، کاشان ، نطنز ، قم و دلیجان به اصفهان ، بار سنگین ترافیک به شمال این کلانشهر تحمیل می‌کند . شهرستان کاشان پرجمعیت‌ترین شهرستان استان اصفهان پس از مرکز استان بوده که دارای چهار بخش و هفت شهر و به دلیل برخورداری از مناطق توریستی و تاریخی بسیار در کلیه فصول پذیرای گردشگران است .  

وی افزود : تسریع در تکمیل پروژه‌های باند دوم در محورهای شهرستان کاشان به دلیل بار ترافیکی بالا و حادثه‌خیز بودن آن یکی از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در حال حاضر عملیات احداث باند دوم در دو محور شهرستان کاشان (کاشان-برزک و بادرود-کاشان) با سرعت مطلوب در دست اجراست .  

احداث باند دوم کاشان - برزک

شاهسوندی با بیان اینکه محور "کاشان – برزک – ورکان" یکی از محورهای حادثه‌خیز شهرستان کاشان است ، گفت : به لطف خدا ، با تلاش ، پیگیری و اقدامات انجام شده بسیاری از نقاط حادثه‌خیز مرتفع شده و بخشی از آن نیز در دست اقدام است . ایمن‌سازی جاده‌ کوهستانی کاشان - برزک یکی از پروژه‌های مهم در حوزه راهسازی شهرستان کاشان است ، چرا که این جاده به دلیل عرض کم، نداشتن شانه‌های مناسب و پیچ‌های زیاد از پرحادثه‌ترین جاده‌های شهرستان  تلقی می‌شود .  

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت : این پروژه در قالب دو قرارداد در حال اجرا است. قرارداد اول به طول ۱۰ کیلومتر در چهارمقطع انجام می‌شود که قطعه گردنه نابر تکمیل و بهره‌برداری شده و قطعه خنچه با رونق نیز در حال خاکبرداری و خاکریزی است . قرارداد دوم به طول ۱۴ کیلومتر به دو قطعه تقسیم شده است که مراحل خاکریزی و خاکبرداری قطعه اول اتمام و در مرحله انجام لایه اساس بوده و قطعه دوم نیز در حال اتمام خاکبرداری است .  

شاهسوندی ، حذف نقاط حادثه‌خیز ، تبدیل مسیر به دو بانده مجزا ، حذف تقاطع‌ها در ورودی روستاهای نابر ، مرق ، سادیان را از مزیت‌های تکمیل این پروژه دانست .  

احداث باند دوم محور بادرود - کاشان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه احداث باند دوم محور بادرود - کاشان ، گفت : کل این مسیر ۵۲ کیلومتر است که ۱۸ کیلومتر آن طی سنوات قبل به بهره‌برداری رسیده و ۲۶کیلومتر نیز در سال جاری افتتاح شد . به این ترتیب ۴۴ کیلومتر این مسیر به صورت چهارخطه به بهره‌‌برداری رسیده است . برای ۸ کیلومتر باقی‌مانده نیز مراحل انتخاب پیمانکار توسط مجری طرح انجام پذیرفته و در شرف انعقاد قرارداد است .  

وی اذعان داشت: محور بادرود جاده‌ای ترانزیتی است که وظیفه ارتباط کریدور جنوب به مرکز و غرب کشور ، پس از گذر از شهرستان کاشان را ایفاد می‌کند و با افتتاح و بهره‌برداری از این محور یکی از نقاط پرتصادف استان مرتفع می‌شود .  




مطالب مرتبط

به‌ منظور ارتقا ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر ، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهربردای است .

|

مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

|

در سال گذشته ، بیشترین نصب روشنایی در محورهای مواصلاتی و نقاط حادثه‌خیز در استان مربوط به شهرستان ازنا است .

|

در حال حاضر ۲۷ قرارداد طرح احداث و بهسازی حوزه راه در استان اصفهان به طول ۱۶۵.۲۰ کیلومتر در حال اجراست که این طرح‌ها شامل احداث و تکمیل راه اصلی ، باند دوم ، تقاطع غیر همسطح ، کنارگذر ، تونل و پل ، راه‌سازی و... است .

|

با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در سی کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد از این‌ رو کمپین ۳۰-۶۰ در نوروز ۱۴۰۳ با تشکیل کمیته‌ای تحت همین عنوان ، علاوه بر برپایی استراحتگاه‌ها جهت ترغیب مسافران به توقف ، نقاط حادثه‌خیز را نیز احصا می‌کند تا اقداماتی مشابه جهت ...

|

نظرات کاربران