افزایش ۳۰ درصدی رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر در استان قم
از مجموع ۷۳ مورد تخلف اعلامی رسیدگی شده در کمیسیون ماده ۱۲ استان قم دو مورد به تعطیلی شرکت به مدت یکماه ، ۵۹ مورد به پرداخت جریمه نقدی (از یک الی پنج میلیون ریال) ، شش مورد به تذکر کتبی و مابقی از موارد اتهامی مبرا شناخته شدند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم گفت : طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری ، به ۷۳ مورد تخلف اعلامی شرکتهای حمل و نقل عمومی کالا و مسافر استان قم درکمیسیون ماده ۱۲رسیدگی شد .
در راستای صیانت از حقوق رانندگان ، مسافران و دیگر کاربران جادهای ، طی ۱۰ماهه نخست سال ۹۹ ، به ۷۳ مورد تخلف اعلامی در کمیسیون ماده ۱۲ (رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل عمومی کالا و مسافر ) در استان قم رسیدگی شد . با وجود اپیدمی ویروس کرونا و ضرورت اجتناب از تشکیل مستمر جلسات موضوعه ، طی ۱۰ ماهه نخست سالجاری به ۷۳ مورد تخلف اعلامی شرکتهای حمل ونقل عمومی کالا و مسافر در استان قم رسیدگی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۸ ، از رشد ۳۰ درصدی برخوردار است .
حسین اعتمادی تعداد پرونده های تخلفات رسیدگی شده شرکتهای حمل و نقل عمومی کالا و مسافر استان قم درسال ۹۸ را ۵۶ مورد عنوان و افزود : غالب تخلفات صورت گرفته شامل صدور بارنامه فاقد کد رهگیری ، صدور بارنامه جهت خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی (کپسول اطفا حریق ، آج مناسب لاستیکها ، سالم بودن شیشهها ، سلامت سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو و ....) ، سواستفاده از کارت هوشمند و کدپستی میشود .
وی در ادامه به احکام صادره جهت موارد رسیدگی شده در تخلفات اعلامی اشاره و اظهار داشت : از مجموع ۷۳ مورد تخلف اعلامی رسیدگی شده در کمیسیون ماده ۱۲ استان قم دو مورد به تعطیلی شرکت به مدت یکماه ، ۵۹ مورد به پرداخت جریمه نقدی (از یک الی پنج میلیون ریال) ، شش مورد به تذکر کتبی و مابقی از موارد اتهامی مبرا شناخته شدند .
اعتمادی با یادآوری این مهم که بازرسان و ناظران این اداره کل به طور مستمر نسبت به بازدید و بررسی میدانی موارد موضوعه در شرکتهای حمل و نقل عمومی کالا و مسافر ساعی است ، عنوان کرد : کاربران جادهای اعم از رانندگان ، مسافران و دیگر عزیزانی که از خدمات حمل و نقل عمومی جادهای بهرهمند میشوند و در صورت مشاهده هر نوع تخلف میتوانند ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها مراتب را اطلاع رسانی کنند .
وی خاطرنشان کرد : بی تردید به تمامی موارد تخلف اعلامی کاربران جادهای توسط مسئولان ذیربط رسیدگی و نتیجه اطلاع رسانی میشود .
رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم ضمن اعلام مجدد آنکه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها در تمامی اوقات شبانهروز آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی است ، متذکر شد : در تمامی ایام هفته (به غیر از ایام تعطیل ) و در ساعات اداری ، تلفنهای ۳۷۷۸۲۴۲۶و ۳۷۷۸۰۴۲۷ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی عزیزان است .
شایان ذکر است کمیسیون ماده ۱۲ (رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل عمومی جاده ای) متشکل از مدیرکل راهداری و حمل ونقل جادهای استان (رییس کمیسیون) ، رییس اداره حقوقی راهداری و حمل ونقل جادهای استان و رییس انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل عمومی کالا و مسافر بوده که متناسب با تعداد و نوع تخلفات استعلامی نسبت به تشکیل این کمیسیون اقدام میشود .