در حال بارگذاری ...

ارتقا بهره‌وری و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی با نوسازی ماشین آلات راهداری

در زمینه اقدامات انجام گرفته در زمینه نگهداری پل‌ها و ابنیه راه‌های استان باید به تعمیرات اساسی پل‌های خواجه و کمربند جنوبی تبریز ، بهسازی پل‌های روستایی ساخسیلو و مرکید هریس ، تعمیرات اساسی پل ۳ در ۱۵ کمربند مرند با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد ، اشاره داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت : نوسازی ماشین آلات راهداری توسط این اداره کل منجر به صرفه‌جویی بسزایی در مصرف سوخت و ارتقا بهره‌وری و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی شده است .

اروجعلی علیزاده در خصوص عملکرد و اقدامات اخیر این اداره کل در سال ۹۹ که به "جهش تولید" نامگذاری شده است در حوزه مرتبط با بحث نوسازی ، بازسازی ماشین‌آلات راهداری و صرفه جویی انجام شده در این راستا اظهار داشت : بحث نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات در این اداره کل شامل نوسازی هشت دستگاه از ماشین آلات راهداری بوده و چهار دستگاه بیل مکانیکی جدید خریداری شده است . در این زمینه خرید چهار دستگاه مرتبط با ماشین آلات سنگین نیز در دست اقدام است . البته ناگفته نماند که در بحث بازسازی ماشین‌آلات تاکنون ۸۴ دستگاه از دستگاه‌های راهداری استان بازسازی شده اند و تحقق چنین اقداماتی منجر به صرفه‌جویی به سزایی در مصرف سوخت و ارتقا بهره‌وری و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی در این اداره کل شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی در ادامه بابت کارهای انجام گرفته در این استان در حوزه تعمیرات اساسی و نگهداری پل‌های بزرگ و ابنیه فنی راه‌ها ، تصریح کرد : در زمینه اقدامات انجام گرفته در زمینه نگهداری پل‌ها و ابنیه راه‌های استان باید به تعمیرات اساسی پل‌های خواجه و کمربند جنوبی تبریز ، بهسازی پل‌های روستایی ساخسیلو و مرکید هریس ، تعمیرات اساسی پل ۳ در ۱۵ کمربند مرند با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد ، اشاره داشت .

وی بابت اقدامات انجام گرفته در حوزه اصلاح و ایمن‌سازی راه‌های شریانی استان آذربایجان شرقی ، گفت : حذف و اصلاح نقاط پرحادثه ، از جمله مباحث مطرح در این حوزه است . اقدامات مرتبط با بحث عملیات ساماندهی و حذف نقاط پرحادثه محورهای شریانی ، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح روشت بناب ، بایرام اسکو ، تعریض ورودی کلیبر ، احداث چهار دستگاه پل پرترافیک ملکان و پل ۲ دهانه هشت متری چکان مراغه ، زیرگذر خورخور - گوگان - آذرشهر و ساماندهی و ایمن سازی چهار نقطه حادثه‌خیز مجموعه اقداماتی است که در بحث ایمن سازی راه‌های شریانی استان انجام شده است .

اروجعلی علیزاده در مورد کارهای انجام گرفته در بحث نگهداری راه‌های شریانی استان آذربایجان شرقی در قالب روکش ، گفت : در این ارتباط، در سال جاری در راه‌های شریانی و اصلی استان ، پروژه‌های آسفالتی به طول ۱۴۹.۳ کیلومتر از محورهای آزادراه‌های تبریز - زنجان ، تبریز - صوفیان - مرند - جلفا - اسکانلو - اصلاندوز ، تبریز - آذرشهر - بناب - ملکان - میاندوآب ، تبریز - اهر - ورزقان - هریس - مشکین شهر ، بناب - مراغه - هشترود - قره چمن و تبریز - بستان آباد - میانه - سرچم اردبیل بوده که برای اجرای‌شان ۲۰ هزار و ۱۶۷ تن آسفالت مصرف شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی در زمینه عملکرد این اداره کل در بحث ایمن سازی ، نگهداری و بهسازی راه‌های شریانی ، اظهار داشت : ایمن سازی ، نگهداری و بهسازی این اداره کل شامل پروژه‌های اجرایی مرتبط با راه های شریانی تبریز - ایلخچی ، آذرشهر ، اسکو ، عجب شیر ، بناب ، ملکان ، تبریز - صوفیان ، کنارگذر غربی - مرند ، جلفا ، شبستر ، تبریز - هریس - ورزقان ، اهر ، کلیبر ، خدا آفرین ، هوراند ، تبریز - آزادراه - بستان آباد ، سراب - هشترود ،  چارویماق به طول ۷۰ کیلومتر است .

وی افزود : البته ذکر این نکته لازم است که در مجموع طول مورد تعهد ۸۸ کیلومتر بوده که ۳۶ کیلومتر از آن در محورهای تبریز - صوفیان ، کنارگذر غربی - مرند - جلفا ، شبستر ، ۲۸ کیلومتر در محورهای تبریز - هریس ، ورزقان ، اهر ، کلیبر ، خدا آفرین ، هوراند ، ۲۶ کیلومتر در محورهای تبریز - آزادراه بستان آباد ، سراب ، هشترود - چارویماق را شامل می‌شود .

توسعه راه‌های روستایی دیگر موردی بود که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی درخصوص پروژه‌های انجام گرفته در سال ملقب به جهش تولید با اشاره به آن گفت: در طول سال‌های ۹۸ و ۹۹ در آذربایجان شرقی ۱۴۱ پروژه در قالب طرح «ابرار» به طول ۷۶۵ کیلومتر با اعتبار ۵۲۰۰ میلیارد ریال به این اداره کل ابلاغ شده است . از این پروژه‌های ابلاغی، سال گذشته ۲۵ پروژه به طول ۱۲۱ کیلومتر بهسازی و آسفالت‌ریزی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است .

علیزاده تصریح کرد : هم اکنون ، ۱۲۹ پروژه به طول ۷۶۷ کیلومتر از محل ابلاغ‌های ملی و طبق موافقتنامه‌های استانی در رأس برنامه‌های اجرایی این اداره کل قرار گرفته شده است . در این ارتباط ، بهره‌برداری از پروژه‌های بهسازی و آسفالت راه‌های استان در سال جاری ۱۹ پروژه به طول کلی ۸۰ کیلومتر با اعتبار هزینه‌ای ۵۱۶۵۰۰ میلیون ریال بوده است . اجرای پروژه‌های آسفالتی راه‌های فرعی استان به طول ۷۰ کیلومتر با مصرف ۳۰ هزار و ۱۱۹ تن آسفالت ، ثبت ۳۱ مورد تخلف در محورهای متعدد استان در سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور ، ارتقای تعداد این سامانه ثبتی به ۸۸ سامانه فعال در استان ، از دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل در سال جاری است .




مطالب مرتبط

۵۴۰‌ نفر از نیروهای راهداری در قالب ۵۰ اکیپ ثابت و سیار با حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و تمام تلاش این مجموعه در قدم اول بازگشایی جاده‌های اصلی شریانی است که خوشبختانه مسیر شریانی نیکشهر و چابهار به جاسک بازگشایی شد و ...

|

در این عملیات ها ، بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر از مسیرهای آسیب‌دیده در استان ، لایروبی و بازگشایی و همچنین ، راهداران نسبت به تعمیر و بازسازی موقت پل‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده اقدام کردند .

|

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با توجه به عقب‌افتادگی چندین ساله در حوزه‌های زیرساختی که قطعاً زمان زیادی را برای جبران می‌طلبد ، باید گفت طی سال‌های اخیر کارهای زیادی در این حوزه انجام شده و رضایتمندی مردم را تا حدودی به دنبال داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر طی سال گذشته روکش آسفالت ۶۵ کیلومتر از جاده‌های این شهرستان انجام ...

|

نظرات کاربران