در حال بارگذاری ...

صادرات بیش از یک میلیون و ۱۹۷ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۴۶۲ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌کنند که این امر نشان از اهمیت این مرزها با وجود شیوع ویروس کرونا دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت : یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۸۳ تن کالا توسط ۵۱ هزار و ۸۵ دستگاه کامیون در ۱۰ ماهه سال جاری از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر شد .

ایوب کرد با بیان اینکه بنزین ، سیمان ، مواد غذایی ، گاز مایع و قیر عمده کالاهای صادر شده از مرزهای زمینی این استان را تشکیل می دهند ، اظهار داشت : ۶۵۴ هزار و ۵۱۳ تن از مجموع کالاهای صادراتی این استان در ۱۰ ماهه سال جاری سهم پایانه مرزی میلک و ۵۴۲ هزار و ۷۷۰ تن نیز سهم پایانه مرزی میرجاوه است .

وی با اشاره به اهمیت مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه گفت : این اداره کل به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی میان مردم دو سوی مرز و رونق بخشیدن به روابط دیرینه تجاری این استان با کشورهای افغاستان و پاکستان ، اجرای پروژه توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و گسترش سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه را مورد توجه ویژه قرار داده است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان حجم واردات از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه را در این مدت ۵۴ هزار و ۲۸ تن کالا عنوان کرد و افزود : ۵۱۰ هزار و ۴۲۵ تن کالا توسط ۲۲ هزار و ۲۸۹ دستگاه کامیون در مرزهای استان ترانزیت شد .

کرد اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی ، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت : در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۴۶۲ دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌کنند که این امر نشان از اهمیت این مرزها با وجود شیوع ویروس کرونا دارد .




مطالب مرتبط

یکی از زیرشاخص های اصلی مزیت تردد مسافر در سیستان و بلوچستان ، همسایگی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان است که با رویکرد افزایش توسعه پایانه‌های مرزی توسط این اداره کل در سال‌های اخیر شاهد فرایند روبه رشدی هستیم .

|

جابه‌جایی کالا از پایانه‌های مرزی شمال استان در ۹ ماهه سال جاری ، رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است .

|

این پایانه مرزی از جایگاه ویژه‌ای از لحاظ حمل و نقل ، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است و همواره یکی از پایانه‌های مرزی فعال کشور درحوزه صادرات و ترانزیت به شمار می‌رود .

|

از ساعت نخست کاری امروز طبق روال گذشته شاهد تردد کامیون های ترانزیتی در این پایانه مهم مرزی سیستان و بلوچستان هستیم .

|

پایانه مرزی میرجاوه مهم‌ترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان قرار دارد و پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ...

|

نظرات کاربران