در حال بارگذاری ...

ضرورت حمایت از ظرفیت‌های ناوگان ملی کشتیرانی کشور

باید در نگاه به ظرفیت‌های داخلی از جمله ناوگان کشتیرانی کشور با حمایت و بهره‌گیری از آنها تجدید نظر کنیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، نمایندۀ مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت : باید در نگاه به ظرفیت‌های داخلی از جمله توان ناوگان ملی کشتیرانی کشور با حمایت و بهره‌گیری از آن‌ها تجدید نظر کنیم .

مجتبی یوسفی با بیان اینکه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار همواره منجی کشور بوده است ، اظهار کرد : از زمان جنگ تحمیلی تاکنون دریانوردان ، مدیران ودست‌اندرکاران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اجازه ندادند حتی یک لحظه مشکلی در صادرات و واردات کالا برای کشور رخ دهد .

وی با تاکید بر اینکه در دوره تحریم های ظالمانه علی‌رغم شرایط سختی که در حال حاضر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از جمله مدیران و کارکنان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با آن روبه‌رو هستند عملاً مجاهدت می‌کنند ، افزود : این عزیزان تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا نیازهای اصلی مردم و تولیدکنندگان تأمین و به کشور وارد شود .

رئیس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با گله از برخی کم‌توجهی‌ها به کشتیرانی خاطرنشان کرد : باید در نگاه به ظرفیت‌های داخلی از جمله ناوگان کشتیرانی کشور با حمایت و بهره‌گیری از آنها تجدید نظر کنیم .

یوسفی توسعۀ اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی را منوط به سرمایه گذاری در زیرساخت‌های توسعه حمل ونقل دریایی از جمله بنادر دانست و گفت : توسعه تجارت بین‌الملل از مسیر ایران نیازمند دیپلماسی فعال اقتصادی و لجستیک است که متأسفانه در هر دو مورد ضعیف عمل کرده‌ایم .

وی با اشاره به ظرفیت های راهبردی ایران در حوزه حمل و نقل به بازار پانصد میلیون نفری منطقه پرداخت و ادامه داد : ما به این بازار بزرگ کم توجه بوده‌ایم در حالیکه با توجه به توانمندی‌های کشور در عرصه های مختلف از کشاورزی گرفته تا نفت ، گاز ، پتروشیمی و حمل و نقل می توانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم .

نمایندۀ مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نجات کشور سوریه از دست داعش و تکفیری‌ها ، تصریح کرد : هم اکنون چین با سرمایه گذاری بلند مدت و بزرگی که در بندر گوادر صورت داده به دنبال حمل کالا از این بندر به سوی مدیترانه است که بهترین مسیر برای آن گوادر - چابهار - خط آهن ایران تا بندر لاذقیه سوریه است .

وی با تأکید مجدد به نیاز به تجدید نظر در نگاه به ظرفیت‌های داخلی به ایجاد خط ریلی در آسیای میانه به سوی ترکیه اشاره کرد و گفت : اگر نتوانیم از فرصت‌ها به درستی و به موقع استفاده کنیم آنها را از دست خواهیم داد چرا که همین حالا با توسعه بندر ترکمن عملاً مزیت شمال به جنوب دریای خزر برای ما در حال انقضاء است . در حالیکه بازار سرمایه بهترین محل برای جمع آوری سرمایه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه زیرساختی نیمه کاره بود متاسفانه نتوانستیم از این فرصت نیز استفاده لازم را برده و هنوز در حال تعریف پروژه‌های غیرضروری در دولت هستیم .




مطالب مرتبط

بر‌اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ، تا پایان سال آینده با همکاری تولیدکنندگان داخلی ، هزار دستگاه کامیون به ناوگان ملکی حمل بار جاده‌ای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ملحق خواهند شد .

|

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال جاری مشابه سال‌های گذشته نسبت به تهیه و به‌­روزرسانی سند راهبردی خود در افق ۱۴۰۶ اقدام نموده که با توجه به سیاست ­های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ، این سند مجدد مورد بازنگری قرار خواهد گرفت .

|

یکی از برنامه‌های راهبردی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، توسعه و استفاده حداکثری از ظرفیت بندر چابهار است که در این راستا برنامه منظم و عملیاتی در قالب سند راهبردی گروه تدوین شده است .

|

با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به کاهش هزینه حمل دریایی نسبت به حمل زمینی تا رقم ۴۰ درصد ، آماده هستیم که در صورت استقبال صادرکنندگان تا ۳۰ درصد از حجم کلی صادرات محصولات کشاورزی ، باغی و گلخانه‌ای استان‌های شمالی را به مقاصد ...

|

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه آن از جمله کشتیرانی دریای خزر به عنوان یک بنگاه تجاری ، خود را در کنار تولیدکنندگان ، صادرکنندگان و واردکنندگان می‌بیند و به دنبال هم‌اندیشی با آنان در راستای بهبود اقتصادی کشور است . جلب نظر تولیدکنندگان و بازرگانان و نیز ...

|

نظرات کاربران