در حال بارگذاری ...

ساخت ۲۶ فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر در سایت‌های شناورسازی شمال و جنوب کشور

در قالب طرح تحول صنایع دریایی ، قرار است ۸۳ فروند از ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر برای اجرای وظایف حاکمیتی ، از طریق سازنده‌های داخلی در سواحل شمال و جنوب ساخته شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایش رقابت‌پذیری در منطقه و افزایش سهم بیشتر از تجارت جهانی ، مبتنی بر پژوهش و آینده‌نگری علمی و تحقیقاتی است .

محمد راستاد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری‌های فنی ، تخصصی و پژوهشی با دانشگاه علم و صنعت و همچنین امضای قرارداد تأمین و تحویل ۱۰ فروند شناور راهنمابر ، خاطرنشان کرد : این سازمان از ارگان‌های پیشرو در اتکا و اعتماد به توان داخلی در حوزه‌های ساخت و تولید و علمی - پژوهشی قلمداد می‌شود ‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در گذشته ، عمده نیروهای متخصص دریایی و بندری به خارج از کشور اعزام می‌شدند ، افزود : خوشبختانه امروزه این ظرفیت به لحاظ زیرساختی فراهم است و می‌توانیم دانشکده تخصصی لجستیک و حمل و نقل دریایی را در دانشگاه علم و صنعت در آینده‌ای نزدیک افتتاح کنیم .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قراردادهای ساخت شناور مورد نیاز این سازمان از طریق سایت‌های شناورسازی داخل کشور ، تأکید کرد : در قالب طرح تحول صنایع دریایی ، قرار است ۸۳ فروند از ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر برای اجرای وظایف حاکمیتی ، از طریق سازنده‌های داخلی در سواحل شمال و جنوب ساخته شود .

راستاد با بیان اینکه از این تعداد ۱۶ فروند در حال ساخت است ، اضافه کرد : امروز قرارداد ساخت ۱۰ فروند شناور راهنمابر (پایلوت بوت) اجرایی می‌شود . با روند ایجاد شده در ساخت شناور در داخل کشور ، انتظار داریم قرارداد ساخت ۳۴ فروند دیگر نیز تا پایان سال جاری نهایی و منعقد شود همچنین حداکثر تا نیمه اول سال آینده و تا قبل از پایان دولت ، ۲۳ فروند شناور دیگر در دست ساخت قرار خواهد گرفت .

وی گفت: در مجموع تاکنون ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع سازمان بنادر و دریانوردی برای ساخت ناوگان مورد نیاز به صنایع دریایی کشور تزریق شده است .

راستاد از حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از بخش خصوصی برای تأمین انواع شناورها خبر داد و گفت : در این راستا تاکنون ۵۰۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات وجوه اداره شده‌ی سازمان بنادر به بخش خصوصی اختصاص داده شده است .

وی تصریح کرد : امروز ؛ قاطعانه می‌توانیم بگوییم که هیچ نقیصه و کمبودی از حیث توانمندی و فناوری در حوزه صنایع دریایی در کشور نداریم و کاملا خودکفا شده‌ایم . انتظار داریم با حمایت‌ از صنایع دریایی داخلی می‌شود ، هیچ ظرفیتی از صنعت دریایی کشور؛ معطل و خالی نماند . درحوزه ساخت و تولید ناوگان دریایی در داخل کشور هیچ کمبودی به لحاظ زیرساختی و فناوری نداریم و این یک تحول جدی در حوزه اشتغال و به‌کارگیری نیروهای مستعد ایرانی محسوب می‌شود .




مطالب مرتبط

بدنه این شناور فلزی از جنس آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است . این شناور تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی در بندر بوشهر و در صورت نیاز در سایر بنادر استان بتناسب نیاز عملیاتی استقرار خواهد یافت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد : الحاق ۲۰ فروند کشتی جدید تجاری و افزایش ۴۰۰ هزار تنی ظرفیت ناخالص ...

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

نظرات کاربران