در حال بارگذاری ...
  • ساخت ۲۶ فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر در سایت‌های شناورسازی شمال و جنوب کشور

    در قالب طرح تحول صنایع دریایی ، قرار است ۸۳ فروند از ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر برای اجرای وظایف حاکمیتی ، از طریق سازنده‌های داخلی در سواحل شمال و جنوب ساخته شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایش رقابت‌پذیری در منطقه و افزایش سهم بیشتر از تجارت جهانی ، مبتنی بر پژوهش و آینده‌نگری علمی و تحقیقاتی است .

    محمد راستاد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری‌های فنی ، تخصصی و پژوهشی با دانشگاه علم و صنعت و همچنین امضای قرارداد تأمین و تحویل ۱۰ فروند شناور راهنمابر ، خاطرنشان کرد : این سازمان از ارگان‌های پیشرو در اتکا و اعتماد به توان داخلی در حوزه‌های ساخت و تولید و علمی - پژوهشی قلمداد می‌شود ‌.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در گذشته ، عمده نیروهای متخصص دریایی و بندری به خارج از کشور اعزام می‌شدند ، افزود : خوشبختانه امروزه این ظرفیت به لحاظ زیرساختی فراهم است و می‌توانیم دانشکده تخصصی لجستیک و حمل و نقل دریایی را در دانشگاه علم و صنعت در آینده‌ای نزدیک افتتاح کنیم .

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قراردادهای ساخت شناور مورد نیاز این سازمان از طریق سایت‌های شناورسازی داخل کشور ، تأکید کرد : در قالب طرح تحول صنایع دریایی ، قرار است ۸۳ فروند از ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر برای اجرای وظایف حاکمیتی ، از طریق سازنده‌های داخلی در سواحل شمال و جنوب ساخته شود .

    راستاد با بیان اینکه از این تعداد ۱۶ فروند در حال ساخت است ، اضافه کرد : امروز قرارداد ساخت ۱۰ فروند شناور راهنمابر (پایلوت بوت) اجرایی می‌شود . با روند ایجاد شده در ساخت شناور در داخل کشور ، انتظار داریم قرارداد ساخت ۳۴ فروند دیگر نیز تا پایان سال جاری نهایی و منعقد شود همچنین حداکثر تا نیمه اول سال آینده و تا قبل از پایان دولت ، ۲۳ فروند شناور دیگر در دست ساخت قرار خواهد گرفت .

    وی گفت: در مجموع تاکنون ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع سازمان بنادر و دریانوردی برای ساخت ناوگان مورد نیاز به صنایع دریایی کشور تزریق شده است .

    راستاد از حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از بخش خصوصی برای تأمین انواع شناورها خبر داد و گفت : در این راستا تاکنون ۵۰۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات وجوه اداره شده‌ی سازمان بنادر به بخش خصوصی اختصاص داده شده است .

    وی تصریح کرد : امروز ؛ قاطعانه می‌توانیم بگوییم که هیچ نقیصه و کمبودی از حیث توانمندی و فناوری در حوزه صنایع دریایی در کشور نداریم و کاملا خودکفا شده‌ایم . انتظار داریم با حمایت‌ از صنایع دریایی داخلی می‌شود ، هیچ ظرفیتی از صنعت دریایی کشور؛ معطل و خالی نماند . درحوزه ساخت و تولید ناوگان دریایی در داخل کشور هیچ کمبودی به لحاظ زیرساختی و فناوری نداریم و این یک تحول جدی در حوزه اشتغال و به‌کارگیری نیروهای مستعد ایرانی محسوب می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در سال های اخیر و سال های آینده ، قوانین زیست محیطی به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است و در این زمینه نیازمند نوسازی ناوگان دریایی کشور هستیم .

    |

    در بندر امام خمینی (ره) هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف مثل راه آهن ، راهداری و گمرک بسیار عالی است و این ارتباط سبب شده که بخشی از کارهایی که باید از طریق مکاتبه و نامه نگاری انجام ، تنها از طریق یک تماس تلفنی رفع می شود ؛ به عبارت دیگر ، اقدامات در راستای مانع‌زدایی است .

    |

    چگالی انرژی مقدار انرژی است که می تواند در یک واحد جرم سوخت ذخیره شود . می توان آن را با میزان انرژی در واحد جرم (چگالی گرانشی انرژی) یا میزان انرژی در واحد حجم (چگالی حجمی انرژی) تعیین کرد . چگالی گرانشی انرژی هنگام مقایسه هزینه های عملیاتی سوخت های مختلف بسیار مهم است .

    |

    بنادر این کشور شامل ۱۳ بندر اصلی است که به بهم متصل هستند و اکثریت آنها تحت مالکیت وزارت بنادر ، کشتیرانی و آبراه های این کشور بوده و کاملاً دولتی هستند ؛ پایانه ها و امکانات بندری نیز در برخی بنادر ممکن است توسط بخش خصوصی اداره شود .

    |

    در یک موتورخانه استاندارد کشتی ، همه تجهیزات دارای کدهای رنگی هستند و بر اساس رنگ آن ارزیابی ، کنترل و مدیریت می شوند . از شعله مشعل ، خطوط لوله و رنگ روغن کاری گرفته تا سیم کشی در پنل ها همگی دارای رنگ استاندارد و متمایز هستند ؛ به همین دلیل افرادی که مشکل بینایی و تشخیص رنگ ...

    |

    نظرات کاربران