در حال بارگذاری ...

بخش خصوصى توان رقابت در حوزه صنایع دریایى را دارد

پتانسیل های فراوانی در حوزه دریایی و بندری در کشور وجود دارد و زیرساخت های بسیاری در این رابطه به وجود آمده است، بنابراین باید بتوانیم شرایط را به گونه ای پیش ببریم که با جذب سرمایه بخش خصوصی شاهد رونق بیش از پیش بنادر باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اتاق بازرگانى ، صنایع ، معادن و کشاورزى بندرعباس با اشاره به اطمینان و اعتماد دو جانبه ایجاد شده بین سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی در حوزه صنایع دریایی ، گفت : بخش خصوصى ؛ توان رقابت در حوزه صنایع دریایى را دارد و در این راستا تجربیات بسیاری کسب کرده است .

محمدرضا صفا با اشاره اهمیت بسیار بالاى سرمایه گذارى بخش خصوصى در حوزه بندرى و دریایى ، اظهار داشت : بنادر و به ویژه بنادر جنوبى کشور از نظر جذب سرمایه گذار بخش خصوصى شرایط مطلوبى دارند و ایجاد فضاى رقابتى در کنار حمایت ها و تسهیلات ارائه شده از سوى سازمان بنادر و دریانوردى موجب شده است تا شاهد رونق بنادر ایران و ایجاد فرصت هاى شغلى باشیم . بخش خصوصى توان رقابت در حوزه صنایع دریایى را دارد و در این بین ضرورت دارد دولت و حاکمیت با لحاظ حمایت هاى لازم، ارائه تسهیلات مناسب و پشتیبانى کافى ، شرایط را براى حضور طولانى مدت بخش خصوصى در بنادر ایران فراهم کنند .

رئیس اتاق بازرگانى ، صنایع ، معادن و کشاورزى بندرعباس با بیان اینکه بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی تجربه مناسبی دارد ، عنوان کرد : در زمینه شناورهای بالای ۱۰۰۰ تن با هماهنگی بانک های عامل شرایط مناسبی فراهم شده است و حتی می توان در زمینه شناورهای بالای ۵۰۰۰ تن چنین رویه را دنبال کرد ؛ در این حوزه آورده بخش خصوصی ۳۰ تا ۶۰ درصد است و مابقی اعتبارات از سوی دولت تأمین می شود ، این امر نشان می دهد دولت در حوزه صنایع دریایی به بخش خصوصی اعتماد دارد . 

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تحولات هرچه بیشتر و بهتر در راستای فعالیت بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی ، بیان کرد : پتانسیل های فراوانی در حوزه دریایی و بندری در کشور وجود دارد و زیرساخت های بسیاری در این رابطه به وجود آمده است، بنابراین باید بتوانیم شرایط را به گونه ای پیش ببریم که با جذب سرمایه بخش خصوصی شاهد رونق بیش از پیش بنادر باشیم .

صفا با اشاره به کاهش تصدی گری دولت در امور اقتصادی ، افزود : دولت صرفا سیاستگذاری و نظارت را در دستور کار قرار دهد و با حمایت و پشتیبانی لازم از سرمایه گذاران بخش خصوصی ، فعالیت ها را پیش ببرد.

رئیس اتاق بازرگانى ، صنایع ، معادن و کشاورزى بندرعباس با تأکید بر اینکه توسعه صادرات غیرنفتی از مسیر بنادر یکی از مهم ترین مسائل برای رونق اقتصادی کشور است ، گفت : خوشبختانه در این راستا گام های بسیار خوبی برداشته شده و فعالیت های مناسبی صورت گرفته است ، بدین جهت امیدوارم بیش از هر زمان دیگر با دوری از اقتصاد نفتی ، در مسیر اقتصاد دریامحور و توسعه صادرات غیرنفتی حرکت کنیم .




مطالب مرتبط

جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور مکمل یکدیگر هستند ، اگر شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود جهش تولید رقم می‌خورد و به دنبال آن توسعه اقتصاد دریامحور محقق خواهد شد زیرا این دو جدای از یکدیگر نیستند و در صورت فراهم بودن شرایط کاملا به یکدیگر وابسته‌اند .

|

اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .

|

متاسفانه صنایع آب‌بر در مرکز کشور متمرکز شده است و با توجه به تنش‌های آبی موجود باید اقدام اساسی در این زمینه صورت گیرد و قطعا انجام فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر ، می‌تواند زمینه‌ساز جهش تولید با مشارکت مردم باشد .

|

عملیات حفاری در محورهای اصلی و تثبیت بستر آن با مصالح از جمله اقدامات مهم در مراحل اجرایی این پروژه است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، آبان ماه سال‌جاری بود که سیاست‌های کلی توسعه دریامحور در ‌۹‌ بند‌ توسط رهبر معظم انقلاب به رؤسای سه قوه ابلاغ و ...

|

نظرات کاربران