بهسازی راههای شریانی استان همدان گامی بزرگ برای جهش تولید
نگهداری و بهسازی راههای موجود در دو بخش راههای شریانی و راههای فرعی و روستایی در این اداره دستهبندی میشود که در حوزه بهسازی راههای شریانی در مجموع ۵۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان برنامههای مهم این اداره در سال جهش تولید را تشریح کرد .
صفر صادقیراد اهم برنامههای این اداره در سال جهش تولید را شامل نوسازی و بازسازی ماشین آلات ، اصلاح و ایمنسازی راههای شریانی کشور (اصلاح نقاط حادثه خیز) ، ایمنسازی و نگهداری و بهسازی "الف ، ب و ج" راههای شریانی کشور ، مطالعه و اجرای تعمیرات اساسی و نگهداری پلهای بزرگ و ابنیه فنی راههای کشور و توسعه راههای روستایی دانست .
وی با تشریح برنامه نوسازی ناوگان حملونقل عمومی بار و مسافر در این استان افزود : با توجه به فرسودگی در ناوگان حملونقل عمومی جادهای از جمله کامیون و مینیبوس و در راستای تامین نقدینگی کارخانجات تولیدی با توجه به شرایط تحریم و درخواست کارخانجات تولیدی ، پیشنهاد طرح نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد به شکل تسهیلات کم بهره بانکی از محل منابع عمومی به عنوان یارانه تسهیلات بانکی به مالکان ناوگان فرسوده پرداخت شود .
وی به نوسازی و بازسازی ماشین آلات این اداره اشاره و خاطرنشان کرد : بیشتر ماشین آلات راهداری فرسوده هستند و متوسط عمر این ماشینها بیش از ۲۵ سال است و در این زمینه در مجموع ۱۱ دستگاه نوسازی و بازسازی شدند .
صادقی راد با بیان اینکه ۲ دستگاه نیز خریداری شده است ، یادآور شد : پیشرفت فیزیکی در این زمینه نداشتهایم .
مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه ایمنسازی جادههای استان و تداوم حذف نقاط حادثه خیز در جادههای اصلی و فرعی در کاهش تصادفات و آمار فوتی ضروری و نقش موثری دارد ، ابراز داشت: رفع نقاط پر تصادف از جمله نکات مهمی است که میتواند در کاهش تصادفات نقش بسزایی داشته باشد . در همین زمینه اصلاح و ایمنسازی راههای شریانی کشور (اصلاح نقاط حادثه خیز) در ۱۲ نقطه دستور کار قرار گرفت .
وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی این طرح ، اضافه کرد : تاکنون ۱۰ نقطه مستعد حوادث جادهای رفع و اصلاح شده و مابقی نیز در دست اقدام است .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان در ادامه به ایمنسازی و نگهداری و بهسازی نوع الف، ب و ج راههای شریانی کشور اشاره کرد و بیان داشت : نگهداری و بهسازی راههای موجود در دو بخش راههای شریانی و راههای فرعی و روستایی در این اداره دستهبندی میشود که در حوزه بهسازی راههای شریانی در مجموع ۵۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت .
این مسئول با ابراز خرسندی از اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۵۰۰ کیلومتر از راههای استان همدان بهسازی شده است ، افزود : این بهسازی شامل لکهگیری ، روکش ، درزگیری و پخش آسفالت رگلاژی بوده که به شکل امانی و پیمانی انجام شده است .
صادقیراد با اشاره به اینکه این بهسازی در راستای ارتقای کیفی سطح رویه آسفالت و ارتقای ایمنی محورهای استان انجام شده است ، گفت : بدون تردید مرمت ، تعمیر ، روکش و لکهگیری بهموقع در جادهها و محورهای مواصلاتی تا حدود زیادی میتواند به کاهش تصادفات جادهای کمک کند .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان ، مطالعه و اجرای تعمیرات اساسی و نگهداری پلهای بزرگ و ابنیه فنی راهها را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جهش تولید برشمرد و اظهار داشت : پلها و ابنیه فنی راهها از حساسیت زیادی برخوردار هستند و عدم توجه به این موضوع خسارات زیادی را به همراه دارد، به همین سبب بهسازی و نگهداری ایمنی پلها و ابنیه فنی راهها از اولویتهای حمل و نقل جادهای است . آسیبپذیرترین ابنیه پلها هستند و حفظ ایمنی پلها اهمیت زیادی دارد ، از این رو بازدید مستمر از پلها و ابنیه فنی راهها در دستور کار این اداره بوده و در همین زمینه از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۴ دستگاه با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی انجام شده است .
وی در پایان با تأکید بر اینکه آبادانی و توسعه روستاها نقش بسیار مهمی در توسعه و شکوفایی تولید ملی دارد ، اظهار داشت : توسعه راههای روستایی از دیگر پروژههای جهش تولید در سال ۹۹ بوده که در مجموع ۱۹ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .
مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت شدهاند ، افزود : در طرح ابرار نیز تعدادی از راههای روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان آسفالت میشوند .